El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha participat aquest dimarts en la roda de premsa de presentació del nou Saló del Turisme i Oci Ferroviari, Lleida Expo Tren 2010, que acollirà Fira de Lleida els dies 12 i 13 de juny. Es tracta d'un saló de característiques úniques a l'Estat espanyol que pretén convertir-se en un referent del sector ferroviari.
El certamen, organitzat per la revista Más Tren, compta amb el patrocini de la Diputació de Lleida, l'Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya, i té el suport de la Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril i del Club N de España.
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha explicat que es tracta d'una fira pionera a l'Estat espanyol que "obrirà noves oportunitats per al turisme ferroviari de les comarques lleidatanes, igual que ho ha fet el Tren dels Llacs".
Gilabert ha indicat que la posada en marxa del Tren dels Llacs "ha generat unes inèrcies empresarials i turístiques que han beneficiat les comarques del Pallars Jussà i de la Noguera amb noves oportunitats".
El president de la Diputació de Lleida considera que aquest nou saló no només "complementarà perfectament l'oferta turística ferroviària a les comarques lleidatanes, sinó que ajudarà a visualitzar altres ofertes lligades amb el tren". Finalment, s'ha mostrat convençut de l'èxit d'aquest saló, que ja en la seva primera edició compta amb 65 expositors.
L'acte de presentació ha comptat també amb la participació de l'editor de la revista Más Tren i director del saló, Raül Valls; el director dels Serveis Territorials a Lleida del Departament de Comerç, Turisme i Consum, Vidal Vidal, i l'alcalde de Lleida, Àngel Ros.
La fira Lleida Expo Tren 2010 comprèn els vessants cultural, lúdic i comercial i està adreçada a persones ja familiaritzades amb aquest entorn i també al públic en general que desitgi gaudir del món dels trens, tant en la realitat com en miniatura.
El nou certamen ocuparà 8.450 metres quadrats distribuïts entre els pavellons 3 i 4 de Fira de Lleida i comptarà amb la presència de 65 expositors, entre els quals hi haurà maquetistes professionals i les principals marques de modelisme ferroviari. També hi haurà un espai dedicat a la venda, estands amb les ofertes de turisme i activitats paral·leles, com taules rodones o visites.
El certamen té una vocació internacional, ja que en aquesta primera edició ja compta amb expositors procedents de França, Portugal, Suïssa, Alemanya i el Japó.