Josep Gonzàlez-Cambray, conseller d'Educació

L’exdirector de Centres Públics ha liderat la reobertura dels centres educatius durant la pandèmia des de l’equip de Josep Bargalló

Lleidatà de naixement i barceloní d’adopció, Gonzàlez-Cambray ha desenvolupat la seva carrera tant en l’àmbit privat com en el sector públic. Fill de mestres, ha viscut la professió des de ben petit, i d'aquí germina la llavor de la seva vocació com a servidor públic.

El republicà liderarà ara les files del departament d’Educació, després d’haver format part de l’equip de Josep Bargalló com a Director de Serveis Públics i d’haver fet front al repte immens de la Covid-19 a les escoles. Coneguem Gonzàlez-Cambray més a fons.

La docència, una part del camí

El nou conseller republicà és Enginyer Tècnic Industrial i graduat en Marketing. La seva trajectòria professional, però, sempre ha anat lligada a l’exercici de la docència. Durant bona part de la seva vida, va exercir de professor de secundària en l’especialitat de Tecnologia. Més endavant, va fer de docent a la Universitat Oberta de Catalunya.

Gonzàlez-Cambray coneix de primera mà la valuosa i complexa tasca del mestre, una feina ingent que té un impacte directe sobre la vida de les persones més joves. “Com a fill de mestres”, explica el conseller, “he viscut tota la vida la passió per acompanyar infants i joves en el seu procés vital educatiu i de creixement personal”.

Gonzàlez-Cambray visita un centre educatiu. / ACN

Vocació de servei públic

Estem a les institucions per ser útils i millorar la vida de les persones”, sentencia Gonzàlez-Cambray. I és per això que, després d’alguns anys al sector privat, va fer el salt a la gestió pública. “Crec fermament en el treball en equip”, defensa el conseller republicà, “estic convençut que junts sabem més que per separat”.

Va fer les primeres passes com a servidor públic, precisament, al Departament d’Educació, on va exercir de director adjunt dels serveis territorial a Barcelona Ciutat. També va ser gerent del Consorci d’Educació de Barcelona. Més endavant, va prestar els seus serveis com a adjunt a la secretaria d’Immigració del Departament d’Acció Social i Ciutadania. En aquesta mateixa conselleria, també va exercir com a director dels serveis territorials a Barcelona. Gonzàlez-Cambray també va ser coordinador de l’àrea de Cultura, Educació i Esport a la Diputació de Barcelona.

La legislatura anterior, Josep Gonzàlez-Cambray va formar part de l’equip directiu del Departament d’Educació, sota el mandat de la conselleria de Josep Bargalló. Així mateix, va exercir de president del Consorci d’Educació de Barcelona.

El repte de la Covid als centres educatius

Com a director de Centres Públics, aquest curs 2020-2021, Gonzàlez-Cambray ha estat un dels màxim responsables de l’estratègia Escoles Obertes. Escoles Segures”, gràcies a la qual els centres educatius d’infantil, primària i secundària, van reobrir després de la primera onada de la pandèmia. Gonzàlez-Cambray va ser l’encarregat de coordinar els treballs amb el Departament de Salut per elaborar els protocols i les instruccions que van facilitar l'obertura.

No hi havia alternativa a obrir les escoles”, afirma contundent Gonzàlez-Cambray. En aquest sentit, el conseller destaca la feina del Departament de Salut i agraeix “la implicació i adaptació dels mestres, professors, alumnat, famílies, ajuntaments i tots els professionals de l’àmbit educatiu”.

La iniciativa va resultar ser tot un èxit, amb una baixíssima incidència de la Covid-19 als centres, i un impacte positiu en la salut emocional i el benestar dels infants i joves. La millor prova n’és la confiança que el nou president de la Generalitat, Pere Aragonès, li ha dipositat per liderar el departament d’Educació. “El sistema educatiu català ha estat a l’alçada. Ha estat un èxit col·lectiu i compartit”, admet Gonzàlez-Cambray.

Gonzàlez-Cambray en una roda de premsa amb l'exconseller Josep Bargalló / ACN

Línies mestres: segregació escolar i escola inclusiva

Transformar i millorar l’educació al nostre país”. Aquest és l’objectiu final de Gonzàlez-Cambray al capdavant de la conselleria d’Educació, i adverteix que per fer-ho caldrà “dialogar amb tota la comunitat educativa”. Josep Gonzàlez-Cambray adopta el relleu de moltes de les polítiques impulsades per l’exconseller Josep Bargalló. No en va, aquest últim va designar Gonzàlez-Cambray com a càrrec de confiança quan fou nomenat.

“Continuarem amb els escoles segures, garantirem la gratuïtat de l’etapa 0 a 3, reforçarem l’acompanyament emocional als nostres infants i joves i avançarem amb la lluita contra la segregació”, apunta el nou conseller. També anuncia que el seu equip treballarà “per fer una escola inclusiva, equitativa i de qualitat".

Etiquetes