El Govern mobilitza 36 milions d’euros en ajudes directes als sectors afectats per les noves mesures per frenar la Covid-19

L’executiu català dotarà amb 2.500 euros els comerços que hagin de tancar durant els 10 dies de l’aturada social

Noves ajudes als sectors afectats. El Govern de la Generalitat ha aprovat un nou paquet d’ajudes pels sectors afectats per les mesures per aturar la Covid-19. En total, l’executiu destinarà 36 milions d’euros al comerç, l’educació en el lleure, l’esport i la cultura, sectors que es veuran afectats entre el 7 i el 17 de gener per l’aturada social que ha anunciat aquest migdia el Govern.

• En l’àmbit del comerç, es posarà en marxa ajudes de 2.500 euros als establiments de comerç minorista de més de 400 metres quadrats i als locals ubicats en centres, galeries i recintes comercials. En total s’hi destinaran 10 milions d’euros.
  • Pel que fa a l’educació en el lleure, es destinaran 6 milions d’euros a finançar noves ajudes per a esplais, instal·lacions i entitats especialitzades.
  • S’invertiran 15 milions d’euros addicionals per complementar la línia d’ajuts de 20 milions d’euros que ja es va activar pel sector de l’esport. Es preveu que hi puguin accedir tots aquells equipaments que estiguin afectats per les noves restriccions.
  • Per últim, el Govern destinarà 5 milions d’euros addicionals en ajudes al sector de la cultura també per fer front a l’impacte de la pandèmia.

Amb tot, les noves mesures de suport s’afegeixen al conjunt d’ajuts directes aprovats des de l’inici de la pandèmia, que el 2020 van arribar als 831 milions d’euros.

Noves mesures per contenir l'epidèmia

Aquestes ajudes arriben el mateix dia que el Govern ha anunciat que entre el 7 i el 17 de gener cal reduir l’activitat social i la mobilitat per frenar els contagis de coronavirus ja que les dades epidemiològiques dels darrers dies van a l’alça. Durant aquests deu dies, entre altres mesures, la mobilitat queda limitada al municipi, les trobades a sis persones i els comerços de més de 400 metres quadrats, i els centres comercials no podran obrir.

"Les noves mesures busquen reduir el màxim el nombre de contagis i frenar la tendència a l'alça els pròxims 10 dies. Hem de reduir la interacció social, el virus no dona treva", ha recordat la consellera de Salut, Alba Vergés.

Etiquetes