La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà; el conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray; i la consellera d'Acció Climàtica, Teresa Jordà, a l'escola de Peramola (Alt Urgell) amb la seva alcaldessa, Gemma Orrit, i un dels alumnes que s'incorporarà a l'escola bressol. ACN

Gonzàlez-Cambray: “Apostem per l’equitat i la igualtat d’oportunitats per a totes les famílies i tots els infants, visquin on visquin del nostre territori”

Més de mig centenar de petits municipis comptaran amb una nova escola bressol rural el proper curs escolar 2022-23. Així ho ha anunciat aquest dimecres el Govern en presentar el Pla d’integració de l’etapa inicial a l’escola rural. La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà; el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray; i la consellera i d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, han fet l’anuncia a l’Escola Sant Miquel - ZER Narieda de Peramola, un dels municipis que gràcies a aquest pla tindrà a partir de setembre una escola bressol rural.

Fruit del desplegament d’aquest Pla, el proper curs hi haurà 122 municipis de menys de 2.500 habitants que tindran implantat a l’escola el primer cicle d’educació infantil per a l’I1 i l’I2. Amb el nou conveni entre la Generalitat i els ens locals que s’implementarà aquest proper curs, els ajuntaments només hauran d’aportar 5.000 euros per curs per implantar els ensenyaments de primer cicle a les escoles, quan fins aquest cost era de 30.000 euros anuals. L’objectiu és ajudar a aquests ajuntaments, atès que disposen de pressupostos molt reduïts en comparació amb la resta de pobles i ciutats del país.

“Aquest Govern té uns deures pendents amb el món rural i amb els Pirineus i els farem. Avui n’és un exemple”, ha subratllat Vilagrà durant la presentació de la iniciativa. La consellera de la Presidència ha assegurat que amb les noves escoles bressol rurals, que estan repartides per tot el país, “reequilibrem el país, generem oportunitats al territori i facilitem la vida a la gent mes enllà de les grans ciutats”.

Reequilibrem el país, generem oportunitats al territori i facilitem la vida a la gent mes enllà de les grans ciutats
Laura Vilagrà consellera de la Presidència

Gairebé el doble d'escoles bressol rurals

Josep Gonzàlez-Cambray ha destacat la important reducció de l’aportació econòmica que hauran de fer els ajuntaments petits per tenir escola bressol. “Amb això volíem donar resposta a dos objectius: que cap escola rural tanqui per motius econòmics i, en segon lloc, crear noves escoles rurals a través d’aquest Pla que canvia les regles de joc del finançament”, ha apuntat. ”Apostem per la ruralitat, creem 52 noves escoles bressol rurals al país pel curs vinent per tal que hi hagi equitat i igualtat d’oportunitats per a totes les famílies i tots els infants, visquin on visquin del nostre territori”, ha conclòs.

Per la seva banda, la consellera Jordà ha destacat que iniciatives com el Pla d’integració de l’etapa inicial a l’escola rural “són imprescindibles per a la cohesió territorial i demostren el compromís del Govern amb el desenvolupament de l’Agenda Rural de Catalunya, aprovada el maig passat”. També ha manifestat que l’objectiu és “aconseguir igualar, el màxim possible, les condicions de vida entre aquestes territoris i els de les zones urbanes, per facilitar que la gent pugui viure-hi, equilibrant el país social i territorialment”.