El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, amb la directora de l'escola Baldiri Reixac, Sandra Martí. ACN

Pere Aragonès subratlla que aquesta mesura contribuirà a millorar els resultats educatius, facilitar la conciliació de les famílies i reforçar la igualtat d’oportunitats

El curs escolar 2022-2023 avançarà una setmana l’inici de les classes. A Infantil i Primària començaran el dilluns 5 de setembre, i a l’ESO, Batxillerat i Formació Professional, el dimecres 7. El curs acabarà com sempre la segona quinzena de juny: el dia 22, Infantil i Primària; i el dia 20, ESO, Batxillerat i Formació Professional. Aquest és el nou calendari escolar anunciat avui pel conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha assegurat que aquest canvi “respon a una demanda històrica d’un ampli sector de la societat” i contribuirà a millorar els resultats educatius, facilitar la conciliació de les famílies i reforçar la igualtat d’oportunitats.

Gonzàlez-Cambray ha detallat que durant el mes de setembre hi haurà jornada reduïda, de 9h. a 13h., i que la reorganització de la tasca docent no implicarà un increment laboral d’hores. Així mateix, ha puntualitzat que “tots els equips directius del país disposaran de la plantilla estructural un mes abans del que tenien ara”, i que els nomenaments es faran a finals de juny en lloc de finals de juliol, “amb la qual cosa hi haurà més marge de planificació”.

Pere Aragonès ha subratllat que la gran majoria de famílies no estan de vacances la primera quinzena de setembre, i per tant “un inici com el que teníem fins ara no contribueix a la conciliació”. En aquest sentit, ha afegit que l’avançament de l’inici del curs respon a una perspectiva feminista, perquè “cal ajudar especialment a aquells membres de la família que assumeixen més la cura dels infants, que en molts casos encara avui són les dones, especialment en famílies monomarentals”.

Cal ajudar especialment a aquells membres de la família que assumeixen més la cura dels infants, que en molts casos encara avui són les dones
Pere Aragonès President de la Generalitat de Catalunya

L’educació, pilar de la igualtat d’oportunitats

El president de la Generalitat ha sostingut que aquesta mesura té com objectiu reduir la distància entre cursos, evitant que es produeixi una “desconnexió massa llarga”, la qual cosa “pot contribuir negativament al procés d’aprenentatge”. Aragonès ha posat en valor que afavoreix una major igualtat d’oportunitats, perquè beneficia especialment a l’alumnat que durant l’estiu no té els recursos econòmics suficients per a les activitats de lleure educatiu.

“Estem convençuts que aquesta mesura va en la línia de fer de l’educació un pilar de la igualtat d’oportunitats, i fer dels alumnes persones preparades, solidàries, crítiques i compromeses”, ha conclòs.

Aragonès ha aprofitat la conferència de premsa per agrair a tota la comunitat educativa “l’esforç extraordinari” que porta fent des de l’inici de la pandèmia el març del 2020, especialment objectiu de poder mantenir les escoles obertes. Ha sostingut que l’escola “és un motor essencial per una societat més justa i pròspera” i ha recordat que el curs vinent entrarà en vigor la gratuïtat del P-2.