El Govern presenta nou model d'assistència a les persones amb discapacitat amb ajudes de fins a 2.500 euros al mes

El conseller Chakir El Homrani ha explicat que amb el reforç d’aquest nou servei s’amplien “els drets i les llibertats de les persones amb discapacitat” i es tripliquen les ajudes econòmiques

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, ha presentat un nou model de prestació que regula la figura de l’assistent personal per a persones amb discapacitat física o sordceguesa. Amb aquesta actualització, el Govern reforça l’apoderament de les persones amb discapacitat i dignifica les condicions laborals dels professionals del sector. Així, la persona beneficiària rebrà fins a 2.520 euros mensuals per a contractar un assistent personal, que l’ajudarà a realitzar aquelles activitats que faria en absència de limitacions funcionals.

Segons ha explicat Chakir el Homrani “l’assistència personal és una aposta clara per a promoure l’autonomia personal perquè creiem fermament que no anem a atendre la situació de dependència, sinó que hem de promocionar les capacitats de les persones d’acord amb el seu projecte de vida”. El conseller ha remarcat que “reforçant aquest servei, amb una mirada professionalitzada i unes condicions laborals dignes, ampliem els drets i les llibertats de les persones amb discapacitat”.

Reforçant aquest servei, amb una mirada professionalitzada i unes condicions laborals dignes, ampliem els drets i les llibertats de les persones amb discapacitat
Chakir El Homrani Conseller d'Afers Socials, Treball i Famílies

El Homrani ha detallat que el desplegament de l’assistent personal es farà de forma progressiva, “a partir del 2020 comencem amb les persones amb discapacitat física i sordceguesa, però no ens volem aturar aquí. En paral·lel, iniciarem un pla pilot d’assistència personal per a persones amb discapacitat intel·lectual”.

Tot i estar contemplada a la llei de la dependència, només una seixantena dels beneficiaris del sistema disposen avui d’un assistent personal. “Aquesta figura avui infrautilitzada és indispensable per apoderar les persones que necessiten suport i facilitar-los una vida completament autònoma. Per això hem repensat el model que ens permetrà superar les mancances de la llei estatal”, ha afegit el conseller El Homrani. De fet, la conselleria, juntament amb la federació d’entitats ECOM, han treballat en una regulació pròpia que superi les limitacions que té el servei actual.

El conseller Chakir El Homrani durant la presentació del nou model d'autonomia per a persones amb discapacitat

Més enllà de la llei de dependència

Un dels aspectes més rellevants fa referència a la dotació econòmica per aquest servei, que triplicarà els imports actuals. Si en el marc normatiu vigent una persona amb dependència pot percebre fins a 715 euros mensuals per a contractar un assistent personal, el model català ampliarà aquesta quantitat fins als 2.520 euros al mes, per unes 140 hores d’assistència com a màxim. Si es requereix de menys suport, l’import es reduirà proporcionalment a les hores contractades amb un cost de referència de 18 euros l’hora.

El finançament públic d’aquest increment serà a càrrec de la Generalitat, ja que el govern espanyol seguirà aportant únicament 190,3 euros per una persona amb dependència de grau III, o 84 euros per a les valorades amb un grau II.

Etiquetes