La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha fet una crida als partits a deixar de vetar-se entre ells

Catalunya necessita un govern fort i amb estabilitat”, ha afirmat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta. La republicana ha assegurat que calen “quatre anys d’estabilitat” per impulsar les mesures necessàries per fer front als “tres grans reptes” de futur: el rescat social immediat, la reconstrucció del país i el camí cap a la República catalana.

Segons Vilalta, les eleccions del 14 de febrer deixen “un resultat aclaparador i una oportunitat històrica” per teixir una majoria sòlida a Catalunya. “Hem de construir el Govern del 3 d’Octubre”, ha assegurat la republicana, “un govern de consens i dels consensos” format per “tots aquells partits que defensen la fi de la repressió i l’autodeterminació”.

En aquest sentit, Vilalta ha explicat que els primers dies de negociacions “han anat bé”, perquè l’anàlisi de la situació és compartida: “L’independentisme ha tornat a guanyar, hem superat el 50%, i el proper govern ha d’estar liderat per l’esquerra”. Per aquest motiu, la republicana ha fet una crida a la responsabilitat de tots els actors polítics per “deixar de vetar-se entre ells”. “És el moment de pensar en el país i d'estar al costat de la gent”, ha sentenciat.

“No podem malbaratar un resultat extraordinari, i no ho farem”, ha clos Vilalta, que ha afegit que “Catalunya ha d’iniciar una nova etapa, i ho farà amb el lideratge d’Esquerra Republicana”.

Etiquetes