La consellera de Salut, Alba Vergés, i la consellera de Justícia, Ester Capella, parlen amb els interns del centre de justícia juvenil Els Til·lers

Un de cada dos dels joves és víctima de violència en l'àmbit familiar i toxicodependent. L’objectiu del Govern és millorar l’atenció i el tractament d’aquest col·lectiu vulnerable

La consellera de Justícia, Ester Capella, i la de Salut, Alba Vergés, han anunciat una ampliació de les places de la unitat terapèutica del centre de justícia juvenil Els Til·lers (Mollet del Vallès), destinat a l’internament de joves amb problemes de salut mental i de drogues que han comès un delicte. El Govern n’ha pràcticament doblat la capacitat, que passa de 12 a 20 persones, amb l’objectiu de millorar l’atenció i el tractament d’aquest col·lectiu vulnerable.

Les noves places corresponen a una nova unitat de convivència educativa que facilitarà la rehabilitació i la reinserció d’aquests joves a través d’estímuls sensitius que redueixen l’estrès i l’agressivitat. El centre incorporarà, a més, 14 nous professionals a l’actual equip de 26 psicòlegs, psiquiatres, treballadors i educadors socials, monitors, infermers, mestres, cuiners i administratius.

El Govern reforça l’atenció als menors amb problemes de salut mental i de drogues que han comès un delicte

El perfil de jove que ingressa a la unitat terapèutica és el d’un noi de nacionalitat espanyola, d’entre 16 i 17 anys, amb un nivell socioeconòmic mitjà i amb estudis de secundària. Són menors que han comès delictes com ara robatoris, maltractaments, abusos i homicidis i la majoria d’ells també han estat víctimes. Molts han presenciat violència en l’àmbit familiar, han patit maltractament físic i, alguns, abusos sexuals. Més de la meitat són toxicodependents i, entre les patologies psiquiàtriques que tenen, destaca el TDAH, l’esquizofrènia, la depressió i la bipolaritat.

La mitjana de l’internament és de 184 dies i, segons les dades de reincidència del CE Els Til·lers, un de cada dos menors es reinsereix. L’ampliació d’aquest centre ha suposat per al Govern una inversió inicial de mig milió d’euros per adequar l’espai i un cost afegit de 1,7 milions d’euros anuals per al seu finançament.