el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, en una imatge d'arxiu. ACN

El Departament d’Empresa i Treball reforça l’equip d’inspectors per detectar aquestes males praxis i “vetllar per l’exercici del dret a l’habitatge”, destaca el conseller, Roger Torrent

L’Agència Catalana del Consum, dependent del Departament d’Empresa i Treball, ha obert ja un total de 141 expedients sancionadors a empreses immobiliàries que són grans tenidors d’habitatge per incomplir la Llei 24/2015, en no oferir lloguers socials a famílies vulnerables abans de desnonar-les per impagament d’hipoteca o lloguer. D’aquests, 57 ja s’han resolt amb multes per infracció greu, amb sancions que arriben als 30.000 euros.

A més, el Departament ha posat en marxa un pla d’actuacions dotat amb 1,7 milions d’euros que reforçarà l’equip d’inspectors amb la contractació de 19 professionals dedicats a detectar aquestes males praxis per part dels grans tenidors, i engegarà a finals d’octubre una campanya informativa i d’empoderament ciutadà amb l’objectiu que les persones consumidores coneguin els seus drets en matèria d’accés a l’habitatge.

“Aquest pla d’actuacions és l’esforç més gran que hem realitzat en matèria d’habitatge fins al moment”, ha destacat el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent.

“És un pla per vetllar per l’exercici d’un dret fonamental, el dret a l’habitatge, en un context de dificultats econòmiques per a moltes famílies del nostre país”, ha assenyalat Torrent, que ha assegurat que aquest és un pla coherent amb l’objectiu de posar les persones al centre de les nostres prioritats i de l’acció política d’aquest Govern, que considera prioritari l'establiment de mesures per tal de lluitar de forma efectiva contra les situacions que vulneren el dret a l'habitatge”.