El Govern preveu un pla de desconfinament per col·lectius i franges horàries

L'executiu bloqueja una franja per a la gent gran, recomana fer esport a primera hora i al vespre, i manté les franges per edats dels infants

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat el pla de desconfinament per franges horàries previst pel Govern de la Generalitat. Vergés ha explicat que tots els col·lectius han de poder sortir de forma esglaonada, quan sigui el moment segons els indicadors de l’evolució de la pandèmia, i dins d’un desconfinament gradual. La consellera ha apuntat que l’objectiu del pla és “reduir les aglomeracions, protegir les persones vulnerables, i mantenir la distància social”.

El pla del PROCICAT recull les següents franges:

1. De 6h a 8h. Franja destinada a fer esport, ja sigui a peu o amb bicicleta. és important que l’exercici es faci de forma individual i al’aire lliure, no ens instal·lacions esportives.
  2. De 8h a 9h. Franja restringida a la mobilitat laboral, destinada a la gent que ha d’anar a la feina.
  3. De 9h a 11h. Franja destinada a gent gran, de més de 65 anys, i persones amb discapacitat.
  4. D’11h a 13h. Franja per als infants de fins a 5 anys. Acompanyats per un adult i respectant les mesures de seguretat.
  5. De 13h a 16h. Franja sense sortides, prevista per a que es puguin realitzar tasques de desinfecció.
  6. De 16h a 18h. Franja per als infants d’entre 6 i 13 anys. També acompanyats per un adult i respectant les mesures de seguretat.
  7. De 18h a 20h. Franja destinada als joves d’entre 14 i 17 anys. També previst per als adults que no han de desplaçar-se a la feina, com per exemple gent a l’atur, afectada per un ERTO, o que manté l’activitat per via del teletreball.
  8. De 19h a 21h. Franja també prevista per fer esport, individual i a l’aire lliure.

Vergés ha remarcat que les franges recollides al pla es poden ajustar d’acord amb l’evolució del coronavirus, així com segons el territori. Així doncs, la consellera ha destacat que el pla és “adaptable a les necessitats de cada lloc”, i que s’ha treballat de forma coordinada, no només entre els diferents departaments del Govern, sinó també "a nivell municipal, segons les competències”.

Preguntada per quina serà la resposta del govern de l’estat espanyol, la consellera Vergés ha deixat clar que “el desconfinament per franges és necessari, i així ho hem traslladada al ministre”. “També hi ha altres territoris que n’han reiterat la necessitat”, ha constatat la consellera.

“La distribució per franges entra dins la complexitat del desconfinament”, ha afirmat la consellera. “No es pot encarar el desconfinament amb missatges simplistes: la complexitat hi és, però ho farem”, ha clos Vergés, advertint que "les primeres propostes de l’estat espanyol” no han seguit aquesta línia.

Etiquetes