El Govern ultima un pla perquè els infants puguin començar a sortir de casa en uns 10 dies

Perquè la mesura segueixi endavant, cal que continuï l’evolució positiva dels casos per tal d’evitar un nou rebrot del virus

Salut, Interior i Treball, Afers Socials i Famílies estan ultimant un pla perquè els nens i nenes puguin començar a sortir de casa en 8-10 dies. Les sortides seran per franges horàries, esglaonada i amb mascareta a partir dels 3 anys.

La mesura s’està estudiant a partir de l'anàlisi de dades de nous contagis i del sistema sanitari que assenyalen que el primer pic de contagis i d’hospitalitzacions de la primera fase de l'epidèmia va passar entre el 8 i l’11 d’abril, com ha explicat la consellera Alba Vergés.

Des del departament de Salut destaquen la necessitat de seguir monitoritzant l’evolució de l’epidèmia per prevenir un nou rebrot. “Avui podem dir que hem sobrepassat el moment de màxima pressió del sistema sanitari, però la disminució de la pressió en UCIs i hospitals és molt lenta” ha explicat Vergés,

El Govern de Catalunya estableix un mínim de 10 dies d’ençà que el govern espanyol va anunciar el retorn dels treballadors i treballadors de serveis no essencials, per garantir que no s’hagi produït un nou rebrot a conseqüència d’aquest escalament prematur, i analitzar la situació i plantejar mesures de desconfinament.

El pla de retorn al carrer dels infants i adolescents menors de 18 anys serà de forma controlada, segura i esglaonada sota la supervisió dels adults. En aquest sentit, s’estudia que la sortida contempli:

1. Sortida limitada en el temps i per franges horàries.
  2. Que tots els nens i nenes mantinguin una distància mínima de seguretat de 2 metres amb les persones del carrer.
  3. A partir de 3 anys, hauran de fer ús de mascareta domèstica dimensionada a la cara dels infants.
  4. No caldrà l’ús de guants, però sí seguir les mesures higièniques abans i després de la sortida.

Per fer-ho cal el compliment de diferents condicionats com la robustesa del sistema sanitari, controlar els punts més calents de la incidència del virus, com les residències, garantir la seguretat dels professionals, i que hi hagi una tendència clara i mantinguda de la regressió de l'epidèmia amb el seguiment de les dades de nous casos.

"Estimem que a finals de la setmana vinent estarem amb disposició d'analitzar la situació i, si tots aquests condicionats es compleixen, podrem posar en marxa aquest pla de sortida pels infants del país" ha explicat Vergés.

El pla està previst que es posi a discussió en el marc del Procicat dissabte vinent i el Govern ha insistit que en els propers dies és important seguir el mateix confinament sever.