La consellera de Salut, Alba Vergés, avui al faristol del Parlament / ACN

Vergés anuncia que tot el personal estatutari recuperarà l’any que ve la totalitat del pagament i es referma en la millora de les condicions dels professionals

El Departament de Salut reverteix les retallades: el Parlament ha validat un decret llei del Govern per restablir al personal estatuari de l’Institut Català de la Salut (ICS) el 75% del complement de productivitat variable, un instrument de gestió, incentivació i motivació dels professionals per a aconseguir la millora contínua de l’organització, dels processos i dels resultats.

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha aplaudit que tots els grups parlamentaris hagin avalat aquest dimecres al decret del Govern. Però amb aquest 75%, “no en tenim prou”, ha afegit Vergés. Per això ha anunciat també que l’any vinent aquests professionals recuperaran la totalitat del complement, amb una inversió addicional de 24 milions d’euros més de manera que la xifra total serà de 96 milions d’euros.

Millorar les seves condicions és també millorar el nostre sistema nacional de salut i la qualitat assistencial cap a la ciutadania
Alba Vergés Consellera de Salut

“Això és governar; entenem que millorar les seves condicions és també millorar el nostre sistema nacional de salut i en especial millorar la qualitat assistencial cap a la ciutadania”, ha afegit la titular de Salut durant el debat a la cambra catalana. Vergés ha defensat així el decret llei del Govern i ha agraït als professionals de l’ICS haver “aguantat estoicament els embats de la crisi”. “Ara els estem tornant allò que els pertoca per justícia i que mai haurien d’haver perdut”, ha resolt la consellera.

Durant el debat, la diputada d’Esquerra Republicana Gemma Espigares ha celebrat que en temes socials el Parlament trobi “consensos de país” aprovant-ho per unanimitat. “Es va demanar un esforç als treballadors i treballadores i ara és de justícia social retornar-los aquest complement de productivitat”, ha insistit.

Etiquetes