Hem de restituir el Govern legítim el més aviat possible

Esquerra Republicana reclama a Rajoy que assumeixi els resultats i el mandat democràtic de les eleccions posant fi al 155 i negociant amb qui vol fer Govern a Catalunya

Esquerra Republicana creu que després dels resultats de les eleccions del 21-D cal restituir el Govern legítim i fer-ho el més aviat possible per posar fi a tot el que ha suposat el 155. Així ho ha afirmat la secretària general del partit, Marta Rovira, en una roda de premsa aquest matí, on també ha posat de manifest que els ciutadans de Catalunya han tornat a ratificar la república amb els seus vots.

"Esquerra volem aconseguir que es configuri un Govern el més ràpid possible a favor de la República, que posi fi al 155 i rehabiliti els seus efectes sobre els serveis socials", ha afirmat Rovira. La secretària general ha deixat clar que el mandat a favor de la República ha estat un cop més inapel·lable, malgrat ser unes eleccions totalment desiguals. "El mandat a favor de la República és democràtic i estable. L'hem passat per les urnes més de 4 vegades i més de 2 milions de persones l'han legitimat", ha sentenciat. "Fins i tot, la premsa internacional se'n fa ressò: tenim un mandat a favor de la República", ha afegit.

En aquest sentit, Rovira destaca que els republicans treballaran per fer possible el Govern i, sobretot, complir el mandat democràtic dels ciutadans, com fa Esquerra sempre: "Esquerra farà el que ha fet sempre, treballar incansablement a favor de la República, que és el que han decidit els ciutadans de Catalunya".

Marta Rovira Secretària general d'Esquerra Republicana

Rovira també ha reclamat al president del govern espanyola, Mariano Rajoy, que assumeixi els resultats de les eleccions i el mandat democràtic. "Si Rajoy és un president demòcrata ha d'assumir aquest mandat democràtic i els resultats electorals. Rajoy hauria de posar fi a la intervenció financera de la Generalitat", ha afirmat. "Ara és l'hora de la política. No volem un president espanyol que s'amaga darrere tribunals i sentències. Ara és el moment de la negociació amb els que volen fer un govern a Catalunya, amb Puigdemont i Junqueras”, ha reivindicat la secretària general.