Els treballadors i treballadores del Parlament homenatgen Carme Forcadell el dia que es compleix 1 any del seu primer ingrés a presó

L’Auditori del Parlament s'ha omplert d'aplaudiments i crits de llibertat de treballadors i diputats que recorden avui la presidenta Carme Forcadell

Avui fa un any que la presidenta del Parlament, Carme Forcadell passava una primera nit a la presó. Va poder sortir d'Alcalá-Meco l'endemà i va ser rebuda al Parlament entre abraçades i mostres de suport sinceres i emotives per diputats i pels treballadors i treballadores de la casa. Els mateixos treballadors i treballadores que han volgut avui retre un altre sincer homenatge a la Carme, fer-li arribar l'estima que ella va sembrar també en el dia a dia pels passadissos de l'edifici de la Ciutadella. Perquè com ha recordat avui el president Roger Torrent, la gent del Parlament recorden la Carme i fan sentir la seva veu reclamant-ne la llibertat, "no només pel que representa institucionalment, sinó perquè la Carme és una persona innocent, una persona justa i una persona que es fa estimar".

Al mes de març Carme Forcadell tornava a ingressar a la presó i ara ja compta 232 dies privada de llibertat. El president del Parlament, Roger Torrent, ha reiterat que la Carme és innocent, com ho són la resta de presos polítics i preses polítiques, exiliats i exiliades que "no han comès cap delicte, que han defensat els drets civils i les llibertats dels catalans i catalanes i la seva voluntat política expressada a les urnes".

La Carme Forcadell no ha comès cap delicte, ha defensat la democràcia, els drets civils i les llibertats
Roger Torrent President del Parlament de Catalunya
 Treballadors, consellers i diputats han demanat entre aplaudiments la llibertat de Carme Forcadell

El president del Parlament, Roger Torrent ha recordat, en aquest acte d'homenatge a l'Auditori del Parlament, que la Carme sempre diu que "no es poden tancar els ulls davant la injustícia, no els podem tancar, no podem fer veure que no existeix aquesta injustícia" i ha afegit que "cal que liderem amb ella, que avui és víctima d'aquesta injustícia, aquest acte de no tancar els ulls, aquest acte de denunciar aquesta injustícia, tots els republicans, tots els demòcrates, hauríem de denunciar aquesta injustícia i seguir treballant tant com puguem, tant com calgui, fins que siguin lliures i fins que siguin amb nosaltres". Roger Torrent ha tancat l'acte amb un agraïment dirigit a Carme Forcadell "avui que ens sent malgrat el gruix de les parets, moltíssimes gràcies, presidenta Forcadell per tanta dignitat".

Una llarguíssima ovació i crits de llibertat han tancat aquest homenatge dels treballadors i treballadores del Parlament que han estat acompanyats pel President Roger Torrent, el conseller Ernest Maragall i les conselleres, Teresa Jordà, Elsa Artadi i Laura Borràs, i diputats dels grups d'Esquerra Republicana, Junts per Catalunya, les CUP i els Comuns.