El portaveu al Parlament, Josep Huguet, presentarà en el ple d’aquest dimecres una interpel·lació d’urgència a través de la qual ERC “demana al Govern que informi sobre les dades de subscripcions, subvencions, publicitat i altres ajuts que el Govern de CiU destinava als diferents mitjans de comunicació així com del mapa de distribució de freqüències”.
Huguet ha dit que cal “acabar amb el berlusconisme latent i potencial que hi pot haver en la política de mitjans de comunicació de la Generalitat i que és herència de CiU”. Huguet ha explicat que entre avui i demà el conseller en cap, Josep Bargalló, donarà a conèixer el resultat de la investigació oberta sobre l’origen de l’informe de mitjans.
Segons el portaveu al Parlament, “CIU ha muntat un autèntic festival basat en escàndols en relació amb un informe apòcrif i s’escandalitza per les formes quan el més greu és la política de mitjans de comunicació desenvolupada fins ara caracteritzada per la manca de criteris clars”. Així mateix assegura que ERC exigirà al Govern transparència i revisió de criteris per subvencionar els mitjans de comunicació.