Josep Huguet ha criticat avui el Govern central tot afirmant que és “injustificable que el PP pretengui eixugar el dèficit de l’Estat fent malabarismes amb el superàvit de la Seguretat Social que paguem entre tots, i una bona part surt dels pensionistes catalans”. Pel diputat d’ERC, “d’altra banda, el Govern del PP es nega a entendre la possibilitat d’un cert dèficit de les autonomies”.
Segons Huguet, “sobretot cal tenir en compte que el mateix PP està imposant un seguit de canvis dels impostos de l’Estat que disminueixen els ingressos de la Generalitat”. “Al mateix temps”, diu el portaveu parlamentari d’ERC, “n’augmenten les despeses en incrementar prestacions en àmbits com la Sanitat, el desplegament de la Llei de qualitat de l’ensenyament i la no dotació de recursos als territoris amb més població immigrada, uns 500.000 a Catalunya”.
Aquesta situació, per Huguet, “que lamentablement pot tornar a posar en números vermells els comptes de la Generalitat o bé disminuir les prestacions socials i la cohesió en la societat catalana, és fruit d’un acord de finançament entre PP i CiU, avalat també per moltes comunitats socialistes”.
ERC ha anunciat que plantejarà al Parlament preguntes sobre els riscos d’aquesta situació i sobre la mateixa evolució del finançament autonòmic.