El portaveu parlamentari, Josep Huguet, ha felicitat Pasqual Maragall pel seu discurs en el primer dia del ple d’investidura com a president. El líder socialista ha utilitzat com a fil conductor històric el catalanisme d'esquerres i ha recordat que Catalunya l'han defensada, tradicionalment, les classes populars. “Ara el catalanisme d'esquerres arriba al Govern amb tranquil·litat tal i com exercirà el govern; amb tranquil·litat i seny” ha assegurat Huguet.
El portaveu parlamentari també ha subratllat l'aposta pel diàleg que ha fet Pasqual Maragall; diàleg que recorda que és extensiu tant a la societat civil com a la resta de forces polítiques. “Apostem per obrir el diàleg polític en els temes d'interès nacional que seran plantejats per aprovar-lo amb la majoria d'aquest Parlament” ha defensat Huguet que també ha lloat “la humilitat” del discurs de Maragall.
El portaveu parlamentari ha recordat que “s'ha acabat el bipolarisme polític a Catalunya” i ha advertit al PP i a Josep Piqué que no pactaran amb ells fins que “no posin seny a la seva política d'exclusió”. Huguet recorda que el rebuig a pactar és amb el PP espanyol, no pas amb el català. “El continuisme de les polítiques d'exclusió del PP pot portar a un carreró sense sortida”, alerta Huguet, que ha advertit a Piqué que no pactaran amb el PP a nivell espanyol fins que no “aturi les seves polítiques d'exclusió”.
“Si el PP canvia d'actitud o obre les portes no tindrem cap problema en treure aquest punt de l'acord' assegura Huguet, que es mostra, però, “escèptic” entorn aquesta possibilitat. Tot i això, li ha aclarit que en el cas de Catalunya es manté la política de mà estesa que avui ha fet el president del PSC, Pasqual Maragall, per impulsar els grans projectes de país.