Huguet insta Maragall a justificar d'on surten els diners de la campanya publicitària “milionària” del PSC

El portaveu parlamentari d'ERC, Josep Huguet, ha instat avui Pasqual Maragall a dir “d'on surten els diners de la campanya publicitària milionària que el PSC està duent a terme”, ja que, segons Huguet, l'anunci publicat ahir al diari La Vanguardia té un preu d'11.650 euros (gairebé 2 milions de pessetes). Huguet ha reptat el líder del PSC a dir “si pot afirmar que aquests diners surten de les quotes dels militants”.

Huguet, que ha fet aquestes declaracions des de Tarragona, en una roda de balanç de la legislatura del Parlament, ha indicat també que “és paradoxal que sigui Maragall qui doni lliçons sobre el canvi quan ell representa l'altra cara del pujolisme durant 23 anys, la Catalunya subalterna, sotmesa als criteris de l'espanyolisme i el centralisme del PP”. Huguet ha fet aquestes consideracions arran de les declaracions fetes ahir pel candidat del PSC a la presidència de la Generalitat, Pasqual Maragall, que va dir que ERC i CiU eren “fills del règim”.

D'altra banda, ha assenyalat que “seria bo que Maragall aclarís quin paper va tenir el 1992 en incitar la batuda que Garzón va fer a joves independentistes amb pressumptes pràtiques de tortures i maltractaments”. Aquesta denuncia va arribar fa dies dos al Tribunal de Justícia Europeu. El portaveu parlamentari d'ERC ha recordat que, quan van passar aquests fets, Maragall era alcalde de Barcelona i el PSOE governava a Madrid.