Huguet lamenta que la intervenció de l'Estat faci retrocedir Catalunya del rànquing de renda de l'Estat

El vicesecretari general d'ERC i número 2 de la llista de la formació per Barcelona a les eleccions al Parlament, Josep Huguet, ha afirmat en relació a les dades fetes públiques ahir per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) sobre el rànquing de renda de l'Estat que “lamentablement, aquestes dades mostren com Catalunya és més injusta després de la intervenció de l'Estat que abans”. Huguet ha explicat que “la renda per família disminueix perquè l'Estat els treu més recursos dels que els torna”.

Seguint amb l'anàlisi de les dades de l'INE, el dirigent d'ERC ha dit que “demostren que les comunitats més beneficiades són les que gaudeixen de concert econòmic, que poden oferir les prestacions socials a nivells comparables amb els del nord d'Europa, i les subsidiades, és a dir les que reben més del que aporten a l'Estat”. Josep Huguet també ha lamentat que “la població més desafavorida sigui la més perjudicada per la repercussió negativa del dèficit fiscal” i ha retret el pacte CiU i PP i que “el nou model de finançament no hagi solucionat res, com ja va advertir ERC”.

D'altra banda i en relació a l'anunci de l'Executiu de Jordi Pujol de crear una empresa pública que gestionarà i coordinarà la construcció d'una xarxa de telecomunicacions, el vicesecretari general d'ERC ha afirmat que “tenint en compte que la Generalitat s'ha malvenut operadors del camp telefònic i informàtic, és curiós que a tres setmanes de les eleccions CiU adopti el programa d'ERC”. Així, ha explicat que “ERC aposta per trencar el monopoli de Telefónica perquè la competència millori els serveis dels ciutadans i els electors sabran triar entre fotocopiar un bon original o una mala còpia”.