Raquel Sans, en la V Convenció de Dones Electes d'Esquerra Republicana, celebrada a Ginebra / Paula Roque

La vicesecretària general de Feminismes i LGTBI formarà part d'aquest espai integrat per lideresses feministes i d'esquerres de tot el món

La vicesecretària general de Feminismes i LGTBI d’Esquerra Republicana, Raquel Sans, participarà a la trobada fundacional de la Internacional Feminista, que se celebra del 30 de març a l’1 d’abril a Ciutat de Mèxic. Sans serà l’única membre catalana d’aquesta nova estructura feminista internacional, integrada per lideresses feministes i d’esquerres de tot el món, i hi assistirà com a representant de l’Assemblea Feminista del partit.

Entre les més de 50 participants, de prop de 30 països i nacions de diversos continents, hi ha dones com la ministra de la Dona i l’Equitat de Gènere de Xile, Antonia Orellana; l’acaldessa de Santiago de Xile, Irací Hassler; l’exministra de les Dones, Gèneres i Diversitat d’Argentina, Eli Gómez Alcorta; la presidenta d’Hondures, Xiomara Castro; o la ministra del Poder Popular per a la Dona i la Igualtat de Gènere de Veneçuela, Diva Guzmán; a més de diputades, senadores, activistes i d’altres responsables polítiques.

La Internacional Feminista vol ser un espai transfronterer de treball col·lectiu i coordinació feminista. Una xarxa per lluitar contra el patriarcat a escala global des dels valors del feminisme d’esquerres, interseccional, antirracista i ecologista, i amb un profund sentit democràtic i de construcció de la pau.

El desenvolupament de la trobada fundacional, que s’allargarà tres dies, comptarà amb una cerimònia d’inauguració en què es presentarà el manifest, taules rodones de treball, tallers i formacions.

Etiquetes