Irene Fornós

Tortosa 17 d’agost de 1980

Diputada al Parlament de Catalunya per Tarragona

Fornós va néixer a Tortosa i es va criar a l’Ema de Bítem, on actualment resideix, però si ha de dir d’on és, dirà que de les Terres de l’Ebre, “territori que m’estimo, defenso i me’l sento com casa meva”. Va començar els estudis de dret i durant 12 anys ha treballat en una entitat de previsió social. “Sempre he intentat col·laborar i mirar de formar part d’aquelles lluites que he considerat necessàries pel bé comú”, explica. “Crec que la implicació individual en el teixit associatiu és vital per defensar la nostra societat i avançar cap a un món més just”, afegeix. Fornós va coordinar el projecte “Casa Nostra Casa Vostra” a les Terres de l’Ebre. El 21-D va ser escollida diputada amb la candidatura d’ERC-Catalunya Sí, i té clar que “el camí cap a la República passa per la democràcia; sense ella no es pot avançar”.

• Ha treballat al departament comercial de Montepio Conductors de Tortosa, una entitat mutualista de previsió social sense afany de lucre durant 12 anys.

• Va ser coordinadora de l’Assemblea Nacional Catalana a les Terres de l’Ebre durant el 2013 i el 2015.
  • Posteriorment va ser coordinadora del projecte “Casa Nostra Casa Vostra” a les Terres de l’Ebre.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2018.