Jenn Díaz Ruíz

Sant Feliu de Llobregat 25 d’abril de 1988

Diputada al Parlament de Catalunya per Barcelona

Amant de la literatura, va començar els estudis de Filologia Hispànica però els va deixar per dedicar-se a l'escriptura. Ha treballat com a traductora i redactora, a més de novel·lista.

Després dels fets de l’1 d’octubre, Jenn Díaz va decidir acceptar el repte d’entrar a la política: “fins avui, la literatura ha estat la manera de mostrar la meva visió del món i la societat, i ara he trobat una altra forma de comunicar-me i d'aportar: treballar per un país més just, feminista, literari i lliure”. Castellanoparlant i filla d’una família obrera procedent de fora de Catalunya, es reivindica com l’exemple que el model d’escola catalana funciona. Pel seu recull de contes Vida familiar (2016), va guanyar el premi Mercè Rodoreda. “La cultura m'ha forjat l'esperit crític per ser la persona lliure que soc”, assegura.

• Autora de Belfondo (2011), El duelo y la fiesta (2012), Mujer sin hijo (2013), Es un decir (2014), Mare i filla (2015), Vida familiar (2016) i Dona i poder. Com i per què feminitzar la política (2020).
  • Guanyadora del premi Mercè Rodoreda per Vida familiar (2016).
  • Col·labora en diverses revistes com Granite & Rainbow i Jot Down, a Catorze.cat, al blog “Mujeres” d’El País i té una columna mensual a El Periódico. També és la fundadora i coordinadora del fanzine feminista Matrices.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2018. Durant la XII legislatura, va tractar especialment qüestions relacionades amb el feminisme i les violències masclistes. Una gran fita del final de la legislatura va ser la modificació de la Llei del dret de les dones a eradicar la violència masclista, amb la qual es van visibilitzar les dones trans i es van incloure nous àmbits i formes de violència masclista (com la digital o la vicària).

Díaz va revalidar l'escó a les eleccions al Parlament del febrer del 2021, en què va ser la número 10 d'Esquerra a la llista de Barcelona.