Jenn Díaz: “El 21-D hem de protegir el model d’escola com vam protegir les escoles l’1O”

L’escola catalana no es toca. Aquest és un dels eixos que defensa Esquerra Republicana aquesta campanya electoral, tenint en compte que el 21-D, la partida electoral es juga entre els republicans i el bloc del 155, amb C’s al capdavant, qui va néixer per acabar amb el model educatiu de Catalunya. “Ells ataquen el model d’escola catalana i l’hem de protegir, com les escoles l’1-O. Ens hi va el futur, si ens ataquen a l’escola, ens estaran destruint el futur”, així de contundent s’ha mostrat l’escriptora i candidata número 8 per Barcelona, Jenn Díaz, a les portes de l’Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca. Precisament, un dels col·legis electorals que va patir l’1-O la repressió i els cops de porra dels agents de la Guàrdia Civil.

Díaz s’ha reivindicat com l’exemple que el model és d’èxit: castellanoparlant i filla d’una família obrera procedent fora de Catalunya, domina perfectament el català i el castellà, és escriptora d’èxit i es troba a les portes de poder ser diputada del Parlament de Catalunya, mostra que l’ascensor social i la generació d’oportunitats existeix.

Jenn Díaz ha defensat que el model d’escola catalana és un model d’èxit, avalat per organitzacions internacionals en repetides ocasions, i que ha permès cohesionar un poble divers com el català, així com garantir un assoliment de competències imprescindible per mantenir activat l’ascensor social i garantir la igualtat d’oportunitats. “Els espanta una societat diversa que pensi per si mateixa perquè ja no podran governar amb mentides”, ha etzibat Díaz. En aquest sentit, ha denunciat que C’s i PP pretenen trencar els consensos de l’escola catalana i generar un problema on no n’hi ha. “Això és una gran irresponsabilitat que situa a aquells qui ho defensen al marge de la centralitat i del sentit comú”, ha assegurat, per afegir a continuació que “qui ataca l’escola catalana, ataca la cohesió i fomenta la divisió”.

Proposta republicana
L’escriptora del Baix Llobregat ha explicat que, malgrat que l’escola catalana sigui un èxit, cal assumir nous reptes de futur en aquest àmbit i convertir l’educació en un dels pilars fonamentals de la República catalana. Tanmateix, Esquerra Republicana defensa que cal bastir un projecte educatiu de país, un Pacte Nacional per a l’Educació, millorant el finançament i la inversió. En aquest sentit, aquestes són algunes de les mesures republicanes:

• Pla de xoc contra la segregació escolar i l’abandonament escolar prematur.
  • Potenciar el retorn educatiu o la inserció socioprofessional, articulant un Pla d’interacció Educació i Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Potencia projectes d’educació inclusiva en coordinació amb el treball comunitari i les entitats del tercer sector.
  • Garantir una coeducació que inclogui educació efectiva, sexual i reproductiva.
  • Incorporar en els dissenys curriculars al llarg del cicle formatiu referents femenins en tots els àmbits i la diversitat sexual i de gènere.