Jenn Díaz: “El feminisme liberal és l’enèsim enemic de les dones, rebaixa expectatives i s’acomoda als grans poders”

El grup parlamentari d’Esquerra Republicana anuncia que donarà la part proporcional del sou del 8M a entitats feministes del país

La diputada d’Esquerra Republicana Jenn Díaz ha reclamat fer del feminisme i de la vaga d’aquest 8-M una lluita en clau social per visibilitzar totes les dones, especialment les més vulnerables. I ho ha defensat així en contraposició al ‘feminisme liberal’ que defensa C’s: “El feminisme liberal és l’enèsim enemic de les dones, rebaixa expectatives i s’acomoda als grans poders”, ha assegurat Díaz. La diputada d’Esquerra ha defensat, en canvi, un feminisme que interpel·li totes les dones perquè “si és classista, trànsfob o racista no ens representa”, ha apuntat.

Es tracta per tant de defensar un feminisme que garanteixi les mateixes oportunitats que els homes, i que rebutgi no només la discriminació de les dones pel fet de ser-ho sinó també el “mercadeig” d’una lluita, la feminista, que vol capgirar precisament els valors del "feminisme liberal" de C’s. I en aquest sentit, Díaz ha apuntat que una de les victòries recents del feminisme social és condicionar el debat públic, i aconseguir que es “politzi fins al punt que C’s s’ha vist obligat a fer veure que és feminista”.

Díaz ha recordat la implicació de la presidenta Carme Forcadell i la consellera Dolors Bassa ara fa un any a la vaga del 8-M, i ha insistit que la protesta d’aquest divendres va més enllà de l’àmbit laboral; és també una vaga de consum i de cures. “La discriminació per raó de gènere la patim des que naixem fins que morim, però també som molt conscients que la majoria de nosaltres partim des d’uns privilegis que no compartim amb moltes altres companyes”, ha insistit la diputada d’Esquerra Republicana.

És en aquest context que, per segon any, els diputats i les diputades del Grup Republicà donaran el sou proporcional d’aquest divendres a diverses entitats feministes que treballen en diferents punts del país. “Divendres demostrarem que les dones hem alçat la veu i no la tornarem a silenciar, la història ara també la decidim nosaltres”, ha reblat Díaz.