La diputada d'Esquerra denuncia la voluntat de Ciutadans de seguir alimentant la controvèrsia i la confrontació i apel·la a combatre aquest discurs amb mà estesa i governant per a tothom

La diputada del Grup Republicà Jenn Díaz ha denunciat al ple del Parlament la voluntat de Ciutadans de seguir alimentant la controvèrsia i la confrontació i ha apel·lat a combatre aquest discurs amb mà estesa i governant per a tothom. “Ciutadans prioritza la tensió i s’alimenta de les engrunes miserables d’un moment d’excepció com el que ens ha tocat viure”, ha afirmat Díaz. “A l’oposició hi trobem grups parlamentaris més preocupats per la seva cursa cap a la Moncloa que per la situació d’absoluta fragilitat que viu el país”. I ha afegit que “segueixen alimentant el discurs de la fractura perquè sense això no tenen projecte, més enllà de fer-li la competència al seu soci de govern, el senyor M. Rajoy”.

Jenn Díaz Diputada del Grup Republicà
  Jenn Díaz, a C’s: “Segueixen alimentant el discurs de la fractura perquè sense això no tenen projecte”

Díaz també ha reivindicat allò que caracteritza els republicans: “Persistim i ens aixequem totes i cadascuna de les vegades que ensopeguem amb un Estat autoritari i repressiu. No ens rendim i, quan no trobem la fórmula exacta, junts, com l’1 d’octubre, ens en sortim”.

Respecte institucional

Davant la proposta de resolució de Ciutadans, que ha tornat a carregar contra el president del Parlament, Roger Torrent, exigint-ne la compareixença i el compliment del seu “deure insitucional”, Díaz ha lamentat la falta de respecte institucional, “que va des del fastigueig quan sonen 'Els Segadors' fins a la instrumentalització del castellà per generar divisió”. I ha assegurat que “poden mostrar respecte institucional i no ser mal educats: ningú els qüestionarà. Estan fent prou mèrits per rascar vots a la dreta espanyola”.

“El primer candidat va ser el senyor Carles Puigdemont, i van obrir tots els maleters dels cotxes per assegurar-se que no podria ser investit, fent un ridícul magnífic”, ha recordat la republicana. Díaz també ha fet evident la vulneració de drets per part de l’Estat espanyol de Jordi Sànchez i Jordi Turull, el segon i el tercer candidat a la presidència. “Si el jutge Llarena no s’entestés a fer política, a hores d’ara ja tindríem president de la Generalitat i Govern”, ha remarcat.

Un sol poble

La diputada ha reivindicat ara més que mai l'"un sol poble", que defineix Catalunya en la seva "diversitat i riquesa". "S’equivoquen si pensen que aquest sol poble que molts tenim al cap no els inclou a vostès i els seus votants", ha assegurat Díaz dirigint-se a Ciutadans. “Els enfada i espanta, i és normal”, ha afegit, “perquè entenen erròniament que un sol poble és un poble uniforme”.