“Jo també vaig fer l’1-O”

"L’1-O jo vaig votar a Sant Vicenç de Castellet i vaig estar al costat dels veïns del meu poble que també van voler votar”, Adriana Delgado.

"Jo, l’1-O, vaig defensar el dret a vot de la gent de l’Ebre”, Irene Fornós.

"Jo l’1-O vaig votar a Roses, com a totes les comarques gironines”, Magda Casamitjana.

“Jo, l’1-O, vaig votar al Masnou, a la comarca del Maresme”, Najat Driouech.

El grup parlamentari d’Esquerra Republicana ha reivindicat avui l’1-O i ha volgut mostrar el suport a tots els empresonats i exiliats que n’estan patint les conseqüències. Amb el lema Jo també vaig fer l’1-O, els republicans han mostrat l’orgull d’aquell dia i n’han agafat el testimoni i el compromís de respectar-lo i treballar “per la República que tenim a l’abast”.

El diputat Ernest Maragall ha posat veu al grup, que ha reivindicat l’autoria, al costat dels 2 milions de persones que el van fer possible, de l’1-O: “Avui mostrem l’orgull republicà d’haver format part de l’1-O, igual que dos milions de catalans. Per això, avui diem “Jo també vaig fer l’1-O”. L’1-O és ben viu. L’1O serà sempre nostre”.

L’1O no hauria estat possible sense els milers de voluntaris, però tampoc sense responsables polítics que van donar la cara i van decidir tirar-lo endavant
Ernest Maragall Diputat del Grup Republicà

Maragall ha recordat que l’1-O va ser possible gràcies a la conjunció del poble i les institucions i que aquell dia va ser la demostració que som un país: “L’1-O és el que millor ens defineix com a societat i com a país. Va ser un esclat i una demostració molt potent d’audàcia, eficiència i intel·ligència col·lectiva i va mostrar fins a quin punt la nostra reivindicació de que som un país va quedar acreditat aquell dia. Som subjecte polític fet de ciutadans lliures que treballem junts per construir un país”, ha afirmat Maragall. “L’1-O no hauria estat possible sense els milers de voluntaris, però tampoc sense responsables polítics que van donar la cara i van decidir tirar-lo endavant i complir amb el seu compromís electoral i programàtic de tirar endavant el referèndum d’autodeterminació del nostre país”, ha afegit.

El diputat republicà ha volgut recordar les paraules dels presos davant del jutge i destacar que “la justícia s’ha convertit en venjança”, perquè van patir una derrota a l’octubre. “Volem deixar ben clar l’orgull de ser part de l’1O i el nostre compromís de respectar-lo. Hi érem abans, hi hem sigut durant i hi seguim i seguirem sent. Junts per construir la República que tenim a l’abast”, ha manifestat el diputat.

“Som els de l’1-O”
La diputada Jenn Díaz ha recordat com va ser el seu 1-O a Sant Andreu de la Barca i com aquell dia va marcar un abans i un després en la seva vida, que la va fer donar un pas endavant. “L’1 d’octubre vaig entendre que no utilitzar el meu altaveu per significar-me era un luxe que no em podia permetre”, ha afirmat.

L’1O vaig prendre consciència del paper que tenim tots i totes en aquesta revolució de profundes conviccions democràtiques i pacífiques. I vaig decidir prendre partit, per responsabilitat, per compromís i per aquells que se la van jugar i avui se la juguen. Avui sóc aquí perquè som els de l’1 d’octubre i volem donar veu als nostres companys i companyes represaliats i a l’exili. No ens aturareu. No callarem”, ha sentenciat Díaz.