Joan: 'Els països en vies de desenvolupament haurien d'establir acords entre ells'

En la sessió celebrada a Edimburg sobre integració regional i el paper de la societat civil, l'eurodiputat d'ERC, Bernat Joan, va constatar que "a molts països, especialment a l'Àfrica, existeix encara una dependència de les antigues metròpolis que els impedeix de desenvolupar-se en condicions normals".

Joan rebutja la "radialitat" en què molts estats dels països ACP estableixen les relacions tant entre les antigues metròpolis com entre ells mateixos. L'eurodiputat es mostra favorable "a una major integració regional entre els països en vies de desenvolupament, sense necessitat d'intermediaris". Posa com a exemple la necessitat que països productors de cotó com Mali, Níger, Nigèria o Burkina-Faso s'entenguin entre ells a l'hora de cercar les millors polítiques de desenvolupament, abans d'intentar fer-ho "amb aquells que estableixen una competència deslleial amb els productors de l'oest d'Àfrica".

Així mateix, Joan ha volgut deixar constància dels "beneficis que pot generar un aprofundiment en els acords de Cotonu i una implicació directa dels països ACP en un extens mercat comú, que els faciliti el desenvolupament i l'accés al mercat global en les millors condicions possibles".