ERC-RCat-Catalunya Sí ha signat, conjuntament amb el grup de l’Esquerra Plural i el BNG, la creació d’una comissió d'investigació sobre les causes de la crisi financera i l'actuació, en aquests últims anys, dels bancs i les caixes d'estalvi, així com del Banc d'Espanya i altres organismes supervisors.
La diputada Teresa Jordà ha afirmat que ‘encara que pocs, hi ha antecedents de comissions com la que s’ha demanat’ i ha recordat que als Estats Units se’n va crear una que, ‘tot i que va servir de poc’, va provocar que ‘algú demanés perdó’ i va permetre conèixer ‘qui són els responsables de la crisi econòmica’ en aquell país. Cal intentar fixar també qui són ‘els culpables i prendre mesures’.
Perquè, segons Jordà, mentre en altres països es busquen culpables, ‘aquí no només no es demana perdó’ sinó que les entitats financeres estan ‘negociant i obtenint grans beneficis de les arques públiques’, un fet que ha valorat com ‘una indecència’.