Jordà: “Tenim el repte com a partit de doblar el nombre de dones a les institucions per fer canvis reals”

Esquerra Republicana celebra la primera convenció de dones electes amb l’objectiu de doblar les regidores i alcaldesses en les eleccions municipals de 2019

Esquerra Republicana ha celebrat avui la primera convenció de dones electes i càrrecs del partit a Pineda de Mar. Aquesta trobada, que ha estat encapçalada per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i la vicesecretària general de dones d’Esquerra Republicana, Mireia Mata, ha comptat amb la participació de més de 100 dones electes del partit, entre alcaldesses, regidores, diputades i càrrecs de partit.

Durant la trobada la consellera Jordà ha destacat que Esquerra Republicana treballa per aconseguir l’objectiu de doblar la representació femenina als ajuntaments en les pròximes eleccions municipals. “Tenim el repte amb les llistes cremallera, de doblar el nombre de dones a les institucions per fer canvis reals”.

Actualment, el partit republicà compta amb 50 alcaldesses, més de 800 regidores, una vuitantena de conselleres comarcals, 22 diputades i gairebé 350 secretàries locals, comarcals i regionals.

Entenem el feminisme no només com una revolució social per acabar amb les desigualtats de gènere, el feminisme és una revolució de pensament
Teresa Jordà Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

Teresa Jordà ha recordat que Esquerra Republicana és un partit feminista: “Som aquelles i aquells que entenem el feminisme no només com una revolució social per acabar amb les desigualtats de gènere, el feminisme és una revolució de pensament”, ha declarat.

Per la seva banda, la vicesecretària general de dones del partit i directora general d’Igualtat de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata, ha refermat l’objectiu de “feminitzar el partit, però sobretot la política i les polítiques públiques”. "Volem fer polítiques amb mirada de dona, que pensin en la igualtat per tenir igualtat d’oportunitats i una República que volem millor i més igualitària”, ha afegit.

Tant Jordà com Mata han reivindicat el paper en la lluita feminista de les dones republicanes represaliades: Marta Rovira, Carme Forcadell, Dolors Bassa i Meritxell Serret.

La primera convenció de dones ha comptat amb un seguit de xerrades i debats sobre el paper de les dones en la política, sobretot a nivell municipal però també en la construcció de la República. En aquests debats també hi ha participat el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, entre d’altres.