Jordi Solé, durant una sessió plenària al Parlament Europeu / Esquerra Republicana

La candidatura d’Esquerra Republicana ha estat la més votada en l’assemblea general del partit europeu celebrada a Las Palmas de Gran Canaria

L’elecció de la nova executiva ha tingut lloc durant l’assemblea general que s’ha celebrat durant els dies 12, 13 i 14 de juny a Las Palmas de Gran Canaria. Lorena López Lacalle, membre d’Eusko Alkartasuna ha estat escollida presidenta de l’Aliança Lliure Europea, mentre que Jordi Solé, d’Esquerra Republicana, ha estat escollit Secretari General del partit europeu. La nova executiva escollida està formada per 15 membres i tindrà un mandat de 3 anys.

A més, durant l’assemblea general s’han aprovat diferents mocions en relació a migracions o els drets lingüístics de les minories entre d’altres. En aquest sentit, s’han aprovat dues mocions d’Esquerra Republicana que criticaven el canvi de postura del govern espanyol respecte el Sàhara Occidental, tot reivindicant el seu dret a l’autodeterminació. També una segona moció demanant emprendre mesures per l’elevat preu de l’electricitat a l’Estat espanyol i reivindicant una transició cap a les energies renovables.

L’Aliança Lliure Europea, el partit polític europeu d’Esquerra Republicana, compte amb 49 partits integrants provinent de diferents nacions sense Estat de la Unió Europea i que defensen el dret a l’autodeterminació dels pobles, els drets humans i de les minories que conformen el continent.

Finalment, a l’assemblea general també s’ha signat la declaració de les Palmes, s’ha aprovat crear un fòrum d’illes i s’ha acceptat la candidatura del partit Més per Menorca com a partit integrant de l’ALE.

Foto de família al final de l'última assemblea general de l'ALE