Jenn Díaz en una intervenció al Parlament de Catalunya

La diputada republicana s'ha desplaçat al País Basc, on s'organitzen les sessions amb diversos parlamentaris europeus

La diputada d'Esquerra Republicana i representant de l'Intergrup de Drets Sexuals i Reproductius del Parlament de Catalunya, Jenn Díaz, ha participat aquest 12 i 13 de setembre a les jornades de Diàleg Parlamentari Internacional sobre salut, drets sexuals i reproductius, crisis humanitàries i cooperació internacionals que han tingut lloc al Parlament del País Basc.

"Hi ha una vulneració de drets humans arreu del món, també i sobretot en contextos de crisi humanitàri; la violència sexual és arma de guerra, probablement la més invisible", ha assegurat la diputada. De fet, aquestes xerrades tenen com a objectiu impulsar noves polítiques per garantir l'accés als serveis de salut sexual i reproductiva en contextos de crisis humanitàries que les persones i sobretot les dones i nenes, necessiten urgentment.

En les conferències que s'han dut a terme aquests dos dies, s'ha parlat de com assegurar la salut i els drets sexuals i reproductius en contextos de conflicte, concretament el cas d'Ucraïna. També, sobre quines normes es poden seguir per garantir seguretat i salut a les dones i nenes que es troben en crisis humanitàries. "Una aportació que hem de fer també des de casa nostra, com a societat d'acollida que som", ha afirmat Díaz.

La trobada ha estat organitzada per l'Intergrup sobre Població, Desenvolupament, Drets sexuals i reproductius del Parlament Basc i hi han assistit diputats i diputades d'Àustria, Bèlgica, Croàcia; Macedònia, Lituània, i Ucraïna, entre d'altres, tots ells i elles integrants del Fòrum Parlamentari Europeu per als Drets Sexuals i Reproductius (EPF).

Etiquetes