Josep Rufà

La Selva del Camp, Tarragonés 19 de juny de 1970

Nascut a La Secuita i actualment resident a La Selva del Camp, és enginyer tècnic de professió i senador per Esquerra Republicana des del desembre de 2015, càrrec que va revalidar el 28 d'abril de 2019 i ha ostentat fins al juliol de 2023.

A la cambra alta ha estat portaveu del grup, entre d'altres, a les comissions de Treball, Migracions i Seguretat Social; Assumptes Iberoamericans; Cooperació Internacional per al Desenvolupament i a la comissió mixta Congrés-Senat per a les relacions amb el Defensor del Poble, a qui va qüestionar la seva visió sobre el procés independentista i els fets de l'1 d'Octubre. Ha estat regidor de l'Ajuntament de La Secuita i, dins del partit, és president de la secció local, membre de la comarcal i de la federació del Camp de Tarragona. En l'àmbit social, ha estat vinculat a Creu Roja, Càritas, Plataforma per la Llengua, la Fundació Irla, la Fundació el Vilar i el Col·lectiu 25 d'abril.