El president del grup parlamentari, Josep Maria Jové, al ple del Parlament / Marc Puig

El vicepresident Aragonès reclama tenir el nou govern per reactivar el país i poder aprovar uns nous pressupostos

“Sembla que, ara sí, tothom s’ha conjurat per allunyar l'ombra d'unes eleccions que no ajuden a ningú. Cal investir i tenir govern ja”, així de contundent s’ha mostrat el president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, al ple del Parlament. Jové, dirigint-se al vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha assegurat que “estem davant una emergència nacional i social. Per això insistim tant en la necessitat de fer Govern, de fer-lo ja, i celebrem que ahir es produís un desgel per desencallar la investidura”, ha sentenciat.

Jové ha insistit en la importància de tenir un nou govern en plenes funcions per poder ajudar la ciutadania amb totes les eines, per reactivar l’economia en aquest context complicat i per tenir, entre d’altres, uns nous pressupostos. “Tot això no ho podem fer realitat perquè no tenim un govern en funcions plenes. I ja fa més de 80 dies que es manté el país en la incertesa i la provisionalitat”, ha afirmat.

En aquest sentit, el vicepresident Aragonès ha coincidit en la necessitat i la urgència per tenir un nou govern: “Hem de reconstruir el país. És més necessari que mai tenir un nou govern i que es posi a funcionar amb totes les eines i velocitat”, ha explicat. El vicepresident ha recordat que un executiu en provisionalitat no pot legislar i, per tant, no pot aprovar uns nous pressupostos, “la llei més important per a tot un any”, ha afegit.

Pere Aragonès Vicepresident del Govern
 El vicepresident Aragonès durant la sessió plenària d'aquest dijous / Marc Puig

Així, el president del grup parlamentari també ha recordat que, al mateix temps que l’emergència nacional i social, “estem davant una oportunitat històrica, una oportunitat històrica que ens brinda la majoria de 74 diputats i diputades i el 52% del vot popular. No podem malbaratar-los”, ha indicat.

El govern de la Generalitat, líder en ajudes per la pandèmia

Per la seva banda, Aragonès ha explicat la tasca del govern durant aquests mesos de pandèmia, que, tot i estar en funcions, ha pogut aprovar mesures i ajudes per als sectors més afectats per la Covid-19. Així, el vicepresident ha concretat que l’executiu s’ha situat al “capdavant de les comunitats autònomes en ajudes, multiplicant per tres la mitjana de tot l’Estat”, ha detallat.

Gairebé el 50% de les ajudes que han distribuït les comunitats autònomes als sectors més afectats per la pandèmia les ha donat la Generalitat. Hem pogut parar l’hemorràgia però ara es tracta de reconstruir el país, per això és més necessari que mai tenir un govern”, ha conclòs el vicepresident.