El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament, Josep Maria Jové, durant la seva intervenció. MARC PUIG

Aragonès: “Volem construir un país on puguis tenir tot el futur per endavant independentment de si la teva família té recursos econòmics”

“La nostra és una cursa de fons a favor de la igualtat d’oportunitats i la justícia social. Perquè sense drets no hi ha país”. Amb aquestes paraules s’ha referit aquest dimecres el president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana al Parlament, Josep Maria Jové, a la gratuïtat de l’escolarització a Infantil 2 que començarà a aplicar-se el proper curs 2022-2023 a les escoles bressol públiques. “La gratuïtat de l’I-2 universalitza drets, és un èxit col·lectiu, republicà i de país”, ha sentenciat.

En una pregunta al president de la Generalitat, Pere Aragonès, durant la sessió de control al Parlament, Jové ha subratllat que “els valors republicans són això: fer que les coses passin i transformar la societat per fer-la més justa”.

“Aquesta transformació educativa és garantia d’igualtat d’oportunitats i hi estem plenament compromesos”, ha coincidit en la seva resposta Aragonès, que ha destacat que l’educació infantil és una etapa “molt important” en la formació de les persones, i si es produeix una escolarització adequada “el potencial de creixement en tots els àmbits és molt gran”.

Pere Aragonès President de la Generalitat de Catalunya

En aquest sentit, ha recordat que “això estava limitat” per la capacitat econòmica de les famílies, i ha mostrat el seu compromís en revertir-ho: “Nosaltres volem construir un país on puguis tenir tot el futur per endavant independentment de si la teva família té recursos econòmics o no en té”, ha assegurat.

Reducció de ràtios

El president de la Generalitat ha afegit que la reducció de ràtios que es començarà a aplicar el proper curs a Infantil 3 “té una potència molt gran”, i ha recordat que el 86% de les classes tindran com a màxim 20 alumnes.

“Cal reeditar els consensos socials i polítics al voltant de l’escola catalana com a eina de cohesió social”, ha conclòs Jové, alhora que ha posat de relleu que aquest “èxit de país” s’ha d’estendre també a la protecció del català i recuperar-ne l’ús social a l’escola “amb mesures que reforcin i refermin el model educatiu català i que allunyi els tribunals de les aules”.