El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, al Parlament / Marc Puig

El president del grup parlamentari ha retret a l’Estat “l’incompliment sistemàtic i reiterat cap a la ciutadania de Catalunya”

“La història és sempre la mateixa”, ha assenyalat el president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, “la voluntat de l’Estat d’atacar els fonaments més importants de la nostra existència com a poble”. Això explica per què “les dretes extremes”, ha dit el republicà, ataquen “la llengua i l’autogovern de Catalunya”.

En aquest sentit, Jové s’ha referit a les declaracions de l’actual president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, asseverant que “que es parli a consciència d'apartheid lingüístic regira l'estómac per l'intent desvergonyit de manipular i dividir la societat”. I no només a això, el republicà també ha posat les alarmes en com a les eleccions andaluses s’ha “situat com a element central del debat electoral la voluntat d’acabar amb les institucions de Catalunya”. “Una nova mostra que els de sempre fan el de sempre”, ha sentenciat Jové.

Un exemple més d’aquesta “realitat històrica”, ha apuntat el republicà, és “l’incompliment sistemàtic i reiterat cap a la ciutadania de Catalunya, per part de tots els Governs de l’Estat. Ja sigui amb les inversions, ja sigui amb els compromisos de les cimeres extraordinàries”. Tot sense oblidar “l’espionatge contra l'independentisme i els moviments socials, ja sigui amb infiltracions tecnològiques o amb les més tradicionals infiltracions humanes”.

És precisament “la constatació d’aquesta realitat”, ha continuat Jové, “el que ha fet fort i majoritari l'independentisme”. “Perquè nosaltres volem fer just el contrari del que fan ells: Més drets i llibertats per a tothom, bastir consensos i ajudar la gent”, ha clos el republicà.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, al Parlament / Marc Puig

“Qui legisla a Catalunya és el Parlament, no els tribunals”

Tot responent a la pregunta de Jové en seu parlamentària, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha reivindicat “l’acord ampli” pel català: “qui legisla a Catalunya és el Parlament, no els tribunals”.

Pel que fa a les declaracions del popular, Aragonès ha reiterat que es tracta “d’una banalització del dolor i els crims que va produir el règim de l’apartheid a Sudàfrica”. “Aquestes declaracions segur que generen titulars”, ha apuntat el president, “però de ben segur no construeixen futur”.

En relació al dèficit d’inversió de l’Estat, Aragonès ha reclamat “unitat” d’aquells que “defensen els interessos de Catalunya”. “Allò pressupostat s’ha d’executar”, ha clos el president, “l’execució actual no és acceptable”.