El portaveu jurídic d'Esquerra Republicana, Joan Ignasi Elena, es felicita de nou perquè Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí es puguin presentar finalment a les eleccions europees

La defensa d'Oriol Junqueras i Raül Romeva inicia aquesta setmana accions jurídiques per defensar els seus drets com a diputat i senador electes, amb l'objectiu que puguin exercir les seves funcions al Congrés i al Senat. "Aquests dies iniciem tot el camí, totes les accions per poder garantir un dret de tots els electes, però també un dret dels ciutadans de Catalunya que els han votat: que els seus representants puguin exercir les seves funcions en llibertat, i garantint que ho puguin fer amb plenitud. Aquest serà el treball, aquest serà el combat", ha explicat el portaveu jurídic d'Esquerra, Joan Ignasi Elena.

Elena també ha volgut novament felicitar-se perquè "finalment avui, aquest culebrot de la impossibilitat que el president Puigdemont i els consellers poguessin presentar-se a les eleccions europees, hagi finalitzat". També ha insistit que "mai no hauria d'haver començat aquesta polèmica, que ha acabat com havia d'acabar: tal com indica la justícia i el sentit comú".

D'altra banda, dins la Sala del Suprem, hem pogut escoltar el testimoni de moltes persones que eren presents durant els fets de l'1 d'octubre i el 20-S, tant a la seu de la CUP com a la conselleria d'Economia. Uns testimonis que han servit, de nou, "per ratificar el que tots sabem: que el que es va produir l'1 d'octubre va ser la voluntat dels ciutadans de Catalunya, poder votar". Elena també ha recordat "la protesta cívica, pacífica i tranquil·la dels ciutadans que van anar a la conselleria d'Economia, per protestar per unes actuacions que consideraven que no s'havien de produir. I sempre sense violència i de forma tranquil·la i pacífica", ha conclòs.