Junqueras: 'Aquesta és la papereta del Sí a la independència'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha estat entrevistat aquest matí a Catalunya Ràdio i RAC1, on ha assegurat que la candidatura independentista per al 27 de setembre 'no és la llista de ningú, és la papereta del Sí a la independència'. Respecte als primers noms de la candidatura, anunciats ahir, ha assegurat que 'estic molt content de poder comptar amb Raül Romeva, Carme Forcadell i Muriel Casals'.

Junqueras s'ha mostrat 'content, satisfet i esperançat' per l'acord al qual s'ha arribat i per l'oportunitat històrica de votar sobre la independència. El president d'ERC ha afirmat que 'el nostre objectiu és expressar les moltes sensibilitats que hi ha al país i amb aquesta llista queda reflectit'. 'Estem treballant intensament perquè tothom s'hi senti representat', ha afegit.

Pel que fa al full de ruta, ha manifestat que 'després del 27S caldrà fer una declaració d'independència per explicar-nos al món i fer una feina jurídica important'. Segons Junqueras, 'el nostre objectiu és fer la independència en el menor temps possible. Si la podem fer en 6 mesos, millor que en 9'. 'La independència és un dret i una necessitat urgent per ajudar qui pateix. No hi renunciarem mai, fins a la victòria!', ha conclòs.

Escolta l'entrevista a Catalunya Ràdio: enllaç.

Escolta l'entrevista a RAC1: enllaç.