Junqueras: 'Catalunya necessita un nou acord que ens reforci políticament o no ens en sortirem de la crisi'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, va afirmar ahir que 'davant d'un Estat que és ineficient i que va en contra de dels nostres interessos, Catalunya necessita un nou acord que ens reforci políticament o no ens en sortirem de la crisi. A aquest acord Esquerra Republicana li diem Estat propi, altres catalans plantegen un concert econòmic o parlen de pacte fiscal'.

Junqueras va fer aquestes declaracions en el marc de la conferència Propostes per a sortir de la crisi. Un New Deal per a Catalunya, que va tenir lloc a la Cambra de Comerç de Tarragona. Davant d'un auditori que ha omplert la sala d'actes, Junqueras va assegurar que d'aquí nou mesos els indicadors econòmics auguren una situació molt pitjor que l'actual.

El president d'Esquerra Republicana també va visitar l'Autoritat Portuària de Tarragona. Després de les explicacions del president regional d'Esquerra Republicana al Camp de Tarragona, Josep Andreu, el líder independentista va constatar que 'el potencial que té el Port i, per extensió, Tarragona es veu frenat per un Estat que és ineficient i ineficaç'.