Oriol Junqueras ha intervingut en una roda de premsa acompanyat de Marta Vilalta, Laura Vilagrà, Alba Vergés, Josep Maria Jové, Ernest Maragall, Gabriel Rufian, Mirella Cortès i Diana Riba / Gerard Magrinyà

El president d’Esquerra transmet un missatge de “confiança, serenitat i esperança” a la ciutadania després que Junts hagi decidit abandonar el Govern

“Ens volem dirigir al conjunt de la societat catalana per dir-li que el nostre pensament, cor i acció està amb el país i la seva gent”, ha dit el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, després que Junts per Catalunya hagi decidit abandonar el Govern de Catalunya. “Volem fer arribar un missatge de confiança, serenitat i esperança, des de la convicció que som capaços, com a país, d’afrontar els molts reptes que tenim al davant”, ha asseverat en una roda de premsa posterior a una reunió executiva extraordinària del partit.

Els republicans entomaran la responsabilitat de governar en solitari, i Junqueras ha volgut, en primer lloc, afirmar que “Esquerra Republicana fa costat al president Pere Aragonès, i el president de Catalunya fa costat al país, sempre”. Ha assegurat, també, que “Esquerra Republicana donarà el millor d’ella mateixa al servei d’aquest país” i que “preservar les institucions és un deure democràtic i patriòtic i el complirem, com hem complert tots els deures amb què ens hem trobat”.

El país afronta molts reptes, i Junqueras s’ha referit als principals: la crisi econòmica i inflacionària, la “lluita contra la repressió de l’Estat” i, també, la “defensa de la negociació com a principi democràtic útil” i l’exercici del dret a l’autodeterminació. Davant d’això, ha insistit en la capacitat de la societat catalana de fer-hi front i ha subratllat que els republicans i republicanes es posen “al seu costat, com hem fet sempre”.

Al mateix temps, ha fet una “crida a la responsabilitat de tothom”, especialment a aquells amb qui segueixen compartint “els grans objectius del país”: “posar fi a la repressió i que els ciutadans i ciutadanes del país decideixin el seu futur col·lectiu”. “Sempre tindrem voluntat positiva i constructiva, sempre ens ha caracteritzat”, ha apuntat.

El president ha afirmat que no demanen que “ningú els vingui a ajudar”, però, “òbviament, sempre agrairem la col·laboració de tots els agents econòmics i socials”. A nivell polític, però, ha marcat “una línia vermella molt clara”: “Fa referència al benestar del conjunt del país i el compromís amb la plenitud de l’exercici democràtic, la fi de la repressió i decidir el futur col·lectiu del país en un referèndum”. En aquest sentit, “és evident que el PSC no està compromès amb la fi de la repressió, en la mesura que continua avalant la repressió que encara hi ha”. “Molts dels seus dirigents es van encetar les mans aplaudint el nostre empresonament”, ha recordat Junqueras, i ha aprofitat per traslladar “tota la solidaritat” a les milers de persones represaliades.

Etiquetes