Oriol Junqueras ha recordat avui que 'Esquerra vol la independència i no ens conformarem amb menys'. 'Malauradament, no comptem amb la majoria parlamentària suficient per aconseguir-ho, però estem disposats a ajudar el govern a millorar la qualitat de vida dels nostres conciutadans', ha afegit. Per aquest motiu, el president d'Esquerra Republicana ha lamentat la política de pactes que el govern de Catalunya ha tingut fins ara, 'pactant tots els temes importants amb el PP'.
Sobre el debat al voltant del nou sistema de finançament, Junqueras ha afirmat que 'no hem d'anar a regatejar, el que cal és canviar el model i garantir que la clau de la caixa dels impostos estigui en mans dels ciutadans de Catalunya'. En una entrevista al programa Els matins de TV3, el president d'Esquerra Republicana ha reiterat que 'volem que el futur de Catalunya esigui en mans dels catalans i les catalanes'. 'I això no passa per cap pacte amb el govern espanyol, sinó per aconseguir, com a mínim, la independència fiscal a través del concert econòmic', ha afegit. Junqueras també ha advertit que 'és imprescindible que el govern de Catalunya entengui que no podem anar a fer un pacte fiscal perquè l'estat espanyol l'incomplirà, com està incomplint tots els compromisos amb Catalunya'.
Preguntat sobre el fet que Esquerra Republicana sigui el primer grup amb el qual es reuneix el govern per parlar sobre el nou model de finançament, Junqueras ha recordat que 'a nosaltres ens convoquen primer, però amb qui ho pacten tot, malauradament, és amb el PP'. Segons Junqueras, 'la millor manera d'ajudar el país és evitar que el govern ho pacti tot amb el PP'. En aquest sentit, ha assegurat que 'treballarem perquè el govern compleixi allò que va prometre en el seu programa electoral. El govern va guanyar les eleccions parlant de concert econòmic i de l'agència tributària catalana. I amb el nostre suport ja té majoria parlamentària per fer-ho'. 'Deixem de perdre el temps', ha sentenciat.