El president i eurodiputat d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, ha manifestat la seva satisfacció per l’anunci d’aquest migdia de la Comissió Europea d’incorporar el corredor del Mediterrani com una de les inversions prioritàries. ‘Estem contents pel fet que els criteris econòmics i la UE s’han imposat a la voluntat política del govern espanyol’, ha explicat Junqueras, que alhora ha advertit que ‘ara falta el més important, i és que el govern espanyol comenci a construir el corredor mediterrani i per tant, que presenti el més aviat possible un pla calendaritzat’.
‘Les bones pràctiques d’Europa s’han imposat a les del nacionalisme espanyol perquè avui, Europa ha imposat el sentit comú a l’Estat Espanyol prioritzant el corredor del Mediterrani’, ha dit el president republicà. ‘Reivindiquem la nostra feina des de fa molts anys; ens sentim autors legítims d’aquest treballs, perquè fa molts anys que treballem a les institucions a favor del corredor mediterrani, amb iniciatives parlamentàries i amb reunions amb els comissaris europeus corresponents’ ha argumentat Junqueras. ‘És un dia en el qual hem d’estar contents, tant la ciutadania dels Països Catalans com la gent d’Andalusia Oriental que trobaran una sortida als seus productes cap a Europa’.
Així mateix, Junqueras ha recordat que, ‘si bé avui és un primer pas molt important, gairebé imprescindible, no és suficient, perquè la UE només garanteix una inversió entre el 10 i el 20%; la resta, l’ha d’aportar l’Estat espanyol que, a més, és qui decidirà quins dels eixos prioritaris dels que s’han marcat avui es començarà a construir’.
‘Queda molta feina a fer i tota aquesta feina que queda per fer l’haurem de fer tots i totes, partits polítics, món empresarial, associacions i societat civil’ ha exhortat finalment el president d’Esquerra, que també ha recordat que el corredor és vital pel teixit productiu català i els treballadors i, per tant, essencial per sortir de la crisi.