Junqueras: 'Ho hem aconseguit!'

Oriol Junqueras posa en valor el paper d'Esquerra Republicana en el discurs davant el Consell Nacional reivindicant que 'sempre posa el país per davant'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, s'ha dirigit al Consell Nacional del partit reivindicant amb contundència l'acord assolit entre Junts pel Sí i la CUP: 'Ho hem aconseguit. Hem aconseguit que el procés cap a la independència segueixi endavant!'. Junqueras ha destacat que l'acord no permet només la investidura, sinó l'estabilitat parlamentària i 'preserva la transversalitat d'aquest procés que ens fa especialment forts'. Oriol Junqueras ha reivindicat el paper cabdal d'Esquerra Republicana en tota la negociació, defensant sempre que l'acord era possible i que calia perseverar. 'Tothom sap que Esquerra Republicana sempre posa el país per davant', ha manifestat.

'Estàvem convençuts que hi hauria acord. Mai vam voler parlar d’eleccions per molt que ens fossin favorables', ha destacat Junqueras, que ha recordat que fa just una setmana en una roda de premsa va fer una crida a tots els actors implicats exigint que tornessin a seure a negociar fins a l'últim minut que fos possible. 'I apurant fins l'últim minut, hi ha hagut gestos i decisions que han permès arribar a l'acord. La decisió del president Mas de fer un pas al costat, la implicació de la CUP i l'esforç que hem fet per poder arribar a l'acord', ha explicat.

Junqueras ha advertit que vindran dificultats i que tot aquest procés de negociació ha de servir 'd'entrenament' per al futur. 'Massa vegades en aquest país perdem la fe abans d'hora. Aquest és un luxe que no ens podem permetre', ha sentenciat el president. A més, ha afegit que caldrà seguir treballant per 'ampliar la base social' i ha destacat que el Procés constituent que s'engegarà 'és el millor instrument per fer-ho'. En aquest sentit, ha fet una crida 'a tots aquells que vulguin sumar-se al procés constituent d’aquest país, siguin o no independentistes'.

Junqueras ha conclós el discurs fent un agraïment a tota la gent que ha fet possible l'acord i de manera molt especial a la Marta Rovira, Secretària General del Partit, per l'esforç realitzat en tot el procés.

Intervenció d'Oriol Junqueras al Consell Nacional de l'11 de gener de 2016

Etiquetes