Junqueras insta la UE a combatre el frau fiscal

El candidat d'Esquerra a les eleccions europees, Oriol Junqueras, ha demanat avui durant l'acte polític que ha tingut lloc a Sabadell, que 'la UE combati el frau fiscal que té lloc en molts estats, i que alguns estats de la UE permeten, entre ells l'espanyol'. Junqueras ha recordat que l'Estat espanyol 'concedeix beneficis fiscals a aquells que compren deute públic des d'un paradís fiscal' i en aquest sentit ha demanat que la compra d'aquests bons públics tingui el mateix gravamen fiscal que per aquells que el compren des de l'Estat. 'Aquesta és l'ètica del govern socialista', ha afirmat.

El candidat d'Esquerra ha fet aquesta proposta després que ahir proposés que la UE limiti la solidaritat fiscal entre territoris per posar fi a 'la xacra' que representa 'l'espoli fiscal que pateixen els Països Catalans respecte l'Estat espanyol'.

Junqueras també s'ha referit al fet que el candidat del PP a Catalunya, Alejo Vidal Quadras, hagi afirmat que votar un altre partit que no sigui PP o PSOE 'és irrellevant'. Junqueras no s'ha mostrat sorprès, ja que PP i PSOE 'ho comparteixen gairebé tot: la presidència del Parlament Europeu, el govern d'Euskadi, el govern de Navarra, el govern de Sant Vicenç dels Horts'... 'Que els uns i els altres es demanin el vot no ens hauria de sorprendre', ha afirmat. 'No saben el que és l'ètica', ha dit.

En aquest acte també ha intervingut la portaveu d'Esquerra al Parlament, Anna Simó, que s'ha referit a 'la potent coalició que encapçala Esquerra, una coalició de partits sobiranistes, de partits independentistes, però sobretot de partits d’esquerra'. En aquest sentit, ha afirmat que aquestes esquerres 'són aliades de les aspiracions nacionals de Catalunya, no com d’altres partits d’esquerra que desprenen ferum jacobina per tot arreu, que tenen molt clar, per molt d’esquerres que siguin, que la seva nació és una, no cinquanta-una'.

D'aquesta manera Simó s'ha referit a les declaracions d'ahir del coordinador general d'IU, Cayo Lara, que va dir ahir que ICV no havia d'haver-se fet càrrec de la cartera d'Interior. 'Qui és el senyor Cayo Lara per dir a un partit català quina cartera del Govern ha de gestionar?', ha preguntat, tot recordant que 'tots els federalistes són aquí, perquè a l'Estat no n'hi ha cap'.