Les eleccions del 27-S seran les més decisives de la nostra història

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha assegurat aquest dissabte al Consell Nacional del partit que les eleccions del 27-S 'seran les més decisives de la història d'Esquerra'. 'Els ciutadans de Catalunya tenen una oportunitat extraordinària no només per exercir la independència sinó per utilitzar-la per fer un país nou, net i just', ha explicat.

Junqueras ha fet èmfasi en els dos eixos principals del nou país que ERC vol construir: un país net de frau i corrupció, i un país socialment més just. En aquest sentit, ha recordat que 'la lluita contra el frau i la corrupció sempre ha estat una lluita de primer nivell per a Esquerra i ho continuarà sent en el país que volem construir'.

'Encarem el repte conscients que la independència i la lluita per un país net de corrupció i socialment més just són indestriables'
, ha afegit.

El president del partit també s'ha compromès a treballar perquè l'acord pressupostari per al 2015, que s'estan negociant al Parlament, sigui 'el més just possible'. 'Tenim una limitació duríssima i és que el total del pressupost de Catalunya el decideix el Ministerio de Hacienda, però tenim l'oportunitat de distribuir de la manera més justa aquest total i utilitzarem tota la força que tinguem per fer els pressupostos socialment més justos', ha afirmat.

Junqueras ha donat exemples concrets dels temes que ERC ha posat damunt la taula de negociació, com l'eliminació de les dietes als càrrecs electes per assistir als òrgans col·legiats i de Govern. 'No pot ser que hi hagi càrrecs públics que vagin a reunions que es deriven del seu càrrec i que, a més del sou, cobrin dietes per anar a aquella reunió. No pot ser. I menys, quan hi ha tanta gent que s'ho passa molt malament perquè ha esgotat tots els recursos', ha alertat.