El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, durant la seva intervenció al New Economy Forum. ACN

“La nostra obligació i el nostre desig és construir majories democràtiques suficientment àmplies com perquè cadascun dels nostres passos pugui ser acompanyat per la majoria de la societat catalana i de la comunitat internacional”. Aquest és el missatge que ha llançat aquest dimecres el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, en una conferència des de Madrid en què ha constatat que “ningú és capaç de posar sobre la taula cap estratègia alternativa”. “És l’única que hi pot haver, perquè aquesta és una qüestió que ha de resoldre’s per àmplies majories democràtiques”, ha dit.

“No és qüestió de fixar un termini. En l’equació de la independència de Catalunya el temps no és una variable independent, sinó que depèn de la força democràtica que som capaços d’acumular i explicar davant la comunitat internacional”, ha defensat Junqueras. En aquest sentit, ha reivindicat el projecte “inclusiu, integrador i amb voluntat de suma” que està liderant Esquerra Republicana i ha avisat que “aquest discurs i aquesta posició és la que obre més portes en la comunitat internacional”.

Junqueras ha recordat que la “immensa majoria de la societat catalana” defensa que la negociació política és “una eina útil i imprescindible”, que el conflicte entre Catalunya i l’estat espanyol “s’ha de resoldre votant” i que “la repressió ha estat profundament injusta”. “Ens sentim molt acompanyats en la defensa d’aquests valors, per això guanyem eleccions”, ha subratllat.

Davant d’això, el líder republicà ha fet una crida al conjunt de l’independentisme a “no tenir por” de confrontar les seves idees i arguments en una taula de negociació, i ha avisat: “El govern espanyol té un interès molt escàs en la taula de negociació, s’hi asseu arrossegant els peus i se la voldria estalviar, i per tant agraeix molt que no tot l’independentisme s’assegui a la taula”.

Ara sóc capaç d’obrir moltes més portes que abans d’estar a la presó
Oriol Junqueras President d'Esquerra Republicana

Junqueras ha assegurat que la repressió també ha “contribuït” a obrir moltes portes –“Ara sóc capaç d’obrir-ne moltes més que abans d’estar a la presó”, ha apuntat-, i s’ha mostrat convençut que tard o d’hora “segur que hi haurà referèndum”. “El referèndum deriva del principi democràtic, i fins i tot els posicionaments del Tribunal Constitucional espanyol recorden sempre que la Constitució no pot ser un impediment a l’aplicació del principi democràtic”, ha afegit.

Avís al PSOE sobre els pressupostos

El president d’Esquerra Republicana ha avisat el govern espanyol que un eventual suport dels republicans als pressupostos generals de l’Estat del 2022 és “molt complicat” i ha replicat a la suposada voluntat del PSC de contribuir als comptes catalans que “seria bo que contribuís a aportar una mica de justícia allà on hi ha tanta injustícia”. “El senyor Illa hauria d’explicar quin era el seu paper quan era ministre a l’hora d’autoritzar o permetre escoltes telefòniques a companys nostres o infiltracions policials en organitzacions juvenils sota l’acusació de terrorisme, que tothom a Catalunya sap que no té cap fonament”, ha etzibat.

Etiquetes