Junqueras: 'No hi ha res més transformador que Esquerra guanyi aquestes eleccions. Res els farà tremolar tant'

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha fet una crida des de Salt davant de més de 250 persones a fer que Esquerra guanyi les eleccions del 26J. ‘Som l’únic partit independentista que pot guanyar les eleccions. Podem guanyar i hem de fer tot possible per guanyar’, ha afirmat Junqueras. ‘No hi ha res més transformador que Esquerra guanyi aquestes eleccions. Res els farà tremolar tant. Només depèn de la gent. Ens queden 10 dies per aconseguir-ho’, ha proclamat el republicà.   

Junqueras ha fet una defensa del partit, recordant la coherència que ha mantingut durant els 85 anys d’història. ‘Nosaltres podem anar pel món amb el cap ben alt, perquè sempre hem sigut fidels a la gent d’aquest país. A la lluita i els anhels per la llibertat. I amb 85 anys d’història, estem nets com una patena de corrupció’, ha destacat Junqueras, que ha afegit que Esquerra sempre té el mateix discurs a tot arreu: ‘Nosaltres som d’aquells que sempre diem el mateix aquí, a Salt, a Catalunya, a Madrid i a Brussel·les. I diem el mateix en campanya i a partir del dia 27’.

El president d’Esquerra ha conclós dient que Esquerra es ‘mantindrà fidel al dret a decidir i que sempre ha defensat el corredor del mediterrani’. I ha finalitzat la seva intervenció recordant que ‘som fills de moltes derrotes, però sense cap mena de dubte som la llavor de totes les victòries’.

El cap de llista d’Esquerra Republicana a les eleccions del 26J, Gabriel Rufián, ha explicat que Salt li recordava a la seva infantesa, perquè era semblant a Santa Coloma de Gramenet: ‘Son ciudades levantadas con las manos. Y en esos barrios, nos enseñaron que no hay cosas imposibles. Cuando estemos cansados, recordémoslo’, ha afirmat el candidat.

Rufián ha reivindicat que Catalunya ja és el ‘país que imagina Podemos, Iglesias y Domènech’. ‘El que quiera un ministerio de la plurinacionalidad, que vote a Podemos. El que quiera una República, que vote a Esquerra’, ha afirmat Rufián. ‘La línea roja de Esquerra es Catalunya y ayudar a sus gentes’, ha afegit Rufián assenyalant les quatre barres de l’escut d’Esquerra Republicana. ‘Nosaltres tenim les places, els carrers i les urnes. Hem de guanyar així. Doncs votem i guanyem!’, ha conclós el candidat.

La candidata d’Esquerra per Girona, Teresa Jordà, ha reivindicat el paper de les dones recordant que ‘la República que estem construïnt és de ciutadans lliures i té nom de dona’. Jordà ha reconegut que aquestes eleccions poden fer ‘mandra’ a algunes persones, però que ‘poden ser un revulsiu pel procés, perquè l’independentisme ha de guanyar sense cap mena de dubte’. ‘Si algú està cansat, que descansi, però que miri enrera i pensi en tots aquells que no hi podran ser i que han lluitat perquè fossim aquí’, ha explicat la candidata. ‘El dia 26 a les 12 de la nit pintarem les comarques gironines dels colors del partit de Macià i Companys’, ha sentenciat Jordà.

La consellera d’Afers Socials, Treball i Famílies, Dolors Bassa, ha afirmat que ‘fa 46 anys que demanem permís a Madrid’ i que ‘ja hem dit prou’. ‘El referèndum l’hem demanat 16 vegades. Però, a més, fem lleis que després tomba el braç executor del govern, el Tribunal Constitucional, com la llei de la pobresa energètica i la d’igualtat entre homes i dones. En total, 34 lleis impugnades’, ha explicat Bassa, que ha afegit que tenim ‘un govern cada vegada més centralitzador’.

La candidata Ana Surra, nascuda a l’Uruguai, ha defensat davant d’una de les ciutats amb més immigració que els ‘nous ciutadans’ han de participar també en la construcció de la nova República. ‘Fem una crida a tots a participar en la construcció del nou país’, ha afirmat.

També han participat a l’acte el candidat al Senat per Girona, Jordi Martí, i l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, que han destacat la importància d’anar a votar en aquestes eleccions.