El president d’ERC diu en el Consell Nacional extraordinari que ‘aquestes eleccions han de permetre que la majoria social independentista es tradueixi en la majoria política que proclami la independència’.
El president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, ha destacat que ‘no podem ajornar unes eleccions que ens han de donar el mandat democràtic que ens pot fer independents’. Ho ha dit en el Consell Nacional extraordinari d’ERC celebrat aquest diumenge al matí. Junqueras ha obert el conclau posant l’accent en la necessitat de les eleccions per la independència.
‘Aquestes eleccions han de permetre que la majoria social independentista es tradueixi en la majoria política que proclami la independència’, ha proclamat davant dels consellers nacionals del partit.
Perquè ‘s’ha constatat que el camí de l’autonomisme s’ha esgotat, no hi ha futur ni tan sols present de l’autonomisme’. En aquest sentit, i referent als comptes públics del govern de la Generalitat per l’any vinent, segons Junqueras ‘és impossible plantejar-se uns pressupostos amb 5.000 milions d’euros menys d’ingressos que els actuals’.
‘Nosaltres que creiem que la independència és indispensable no ens podem permetre el luxe de perdre el temps, sobretot per la gent que pateix. És implantejable obrir un procés de negociació amb l’Estat espanyol ja que aquesta només serà de tu a tu quan demostrem amb claredat la voluntat de ser un Estat independent’, ha afegit el president d’ERC.
Per tot plegat, el líder republicà reitera: ‘Estem aquí per resoldre els problemes dels nostres conciutadans i, per això, necessitem les eines d’un estat. Tenim una gran oportunitat i ens comprometem a seguir treballant al servei de les necessitats de la gent del nostre país. Són temps de fets i no de paraules’, ha conclòs Oriol Junqueras.