Junqueras: 'No salvarem tots els sectors de la nostra societat per separat, hem de salvar el país sencer'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha posat aquest diumenge el punt i final a la Conferència Nacional per la República Catalana que durant aquest cap de setmana s'ha celebrat a La Farga de l'Hospitalet del Llobregat.

El president d'Esquerra Republicana ha instat, durant el seu discurs a tothom a treballar per salvar una situació de crisis, 'el que hem de tenir clar i hem de triar es entre si ens barallem tots per un tros del salvavides o entre tots intentem salvar el vaixell. Cada col·lectiu pateix per la seva realitat, nosaltres els hem de dir que no salvarem cadascun i tots dels sectors i no salvem el conjunt de la nostra societat. Salvem el país sencer'.

Per a Junqueras 'un dels molts mals que afecten el nostre país son els més de 3600 M€ de menys de què disposem, és evident que la nostra gent pateix i el global d'allò que ens falta és molt superior a allò que podem invertir en ajudar cadascun dels sectors. El país ha de tenir molt clar el que ens juguen col·lectivament, el problema no és que els diners no existeixin sinó que els recursos que generem no en podem disposar i ens en priven per malgastar-los de forma molt evident'. I és per això ha emfasitzat que 'volem ajudar la nostra gent amb les millors eines possibles i aquestes son les eines d'un estat'.

Per altra banda, Junqueras també ha volgut destacar que 'el que ens diferencia de la resta no és pas que siguem independentistes, que ho som, sinó que farem tot el possible perquè tothom pugui votar; les del no i les del sí i n'hi ha que estan fent l'impossible perquè ningú pugui votar.' Per a Junqueras 'la imatge d'una urna i una cua de gent esperant votar és una victòria democràtica i no hi podem renunciar de cap manera. Aquesta imatge ens situa a l'escenari internacional,ens situa al món, és el mandat democràtic que des del Parlament europeu sempre ens han demanat, ens hi juguem molt ne el resultat de la consulta però ens hi juguem molt també en la convocatòria de la consulta, per tant, data propera i pregunta clara perquè la resposta sigui explícita'.

Junqueras ha instat a 'posar la força de tots al servei de les necessitats de cadascun. Hem de tenir clar les prioritats que establirem, a qui haurem d'ajudar primer quan ens en sortim, necessitem establir i ens convindria establir grans pactes de país, les sindicats i les patronals estan disposats a fer-ho, doncs fem-ho'.

I com ha exemple ha explicat que 'l'IVA no depèn de nosaltres, però sí que podem rebaixar el tram de l'IRPF que depèn de nosaltres per les rendes més baixes. Fem-ho junts, no cerquem cadascú la seva proposta, fem-ho al voltant d'una taula, fem un pacte de país, parlem del model de país que volem construir, donem confiança a la nostra gent, en un marc d'incerteses com el que tenim una mica de certesa aporta esperança, comprometem empresaris i sindicats, les entitats del tercer sector i el nostre govern, donem proves de responsabilitat, de generositat, voluntat compromís, ensenyem que som capaços d'arribar a grans acords, ara tindrien molt valor. Si estem aquí és perquè tenim esperança de resoldre les preocupacions de la nostra gent, perquè ens estimem la nostra gent i perquè volem ajudar la gent que més pateix i els que més ens poden ajudar a tots plegats'.