Els advocats Andreu Van den Eynde i Jordi Pina demanen la llibertat dels presos polítics electes

L’advocat dels dos presos polítics, Andreu Van den Eynde, insta al Tribunal Suprem a “emparar el dret fonamental a la representació política”

La defensa d’Oriol Junqueras i Raül Romeva, elegits respectivament diputat al Congrés i senador el 28 d’abril, n’ha demanat avui la llibertat provisional per tal que puguin exercir plenament els seus drets com a càrrecs electes de les Corts espanyoles.

L’advocat dels dos presos polítics, Andreu Van den Eynde, juntament amb Jordi Pina, advocat de Sánchez, Turull i Rull, han presentat el nou escrit al Tribunal Suprem. Els cinc electes tenen els seus drets intactes i, per les defenses, han de poder exercir les seves funcions com qualsevol altre representant a les Corts.

El Tribunal Suprem ha de valorar quina importància dona en una societat democràtica a un dret fonamental que no és només dels representants escollits, sinó de la gent que els ha votat
Andreu Van den Eynde Advocat d'Oriol Junqueras i Raül Romeva

“El tribunal ha de decidir si vol emparar el dret fonamental de la representació política”. Així ho ha explicat Van den Eynde, que ho ha descrit com una “oportunitat” per a la sala. “El Tribunal Suprem ha de valorar quina importància dona en una societat democràtica a un dret que no és només dels representants escollits, sinó de la gent que els ha votat”, ha afegit l’advocat, que ha posat en valor els resultats de la candidatura d’Esquerra Republicana a les eleccions generals del 28 d’abril. Una victòria encapçalada precisament per Oriol Junqueras i Raül Romeva i assolida gràcies a més d’un milió de catalans i catalanes.