El president d'Esquerra, Oriol Junqueras, ha valorat molt positivament la reunió celebrada amb els sindicats UGT i CCOO que li han plantejar la seva proposta de consulta a la ciutadania sobre la política pressupostària que s'està duent a terme al país. Junqueras ha expressat la preocupació conjunta pels ajustaments pressupostaris que planteja el Govern perquè només es fan via retallades i la coincidència en el fet que cal buscar mesures per reactivar l'economia i crear ocupació com a sortida a la crisi. 'Hem insistit en els darrers mesos que calia incrementar els ingressos que ens permetessin defensar i mantenir determinades àrees de despesa i inversió pública per garantir el teixit industrial, la cohesió social, la igualtat d'oportunitats i la reactivació econòmica per això estem d'acord a buscar alternatives en l'àmbit dels ingressos i estem també d'acord en tenir present l'espoli fiscal que pateix Catalunya perquè és una limitació molt important a l'hora d'afrontar les necessitats del nostre país'.
'Ens hem emplaçat a estudiar la proposta de pregunta de la consulta que plantegen els sindicats i introduir conceptes com ara espoli o dèficit fiscal', ha anunciat el líder independentista.
La pregunta que es plantegi al parlament per consultar la ciutadania 'hauria de vincular', com ha afirmat el president Junqueras, 'les polítiques de retallades a les polítiques d'ingressos i òbviament aquestes han d'incloure la recerca de noves vies tributàries com ja hem anat plantejant i la reducció del dèficit fiscal'.
En declaracions a la premsa els representats sindicals han expressat la bona receptivitat que han rebut per part d'Esquerra davant la seva proposta de consultar la ciutadania i han reiterat la predisposició a incloure, com demana Esquerra, a la pregunta de la consulta la relació fiscal entre Catalunya i Espanya.
De la reunió també ha sortit una línia de col·laboració amb els sindicats com ha explicat el president d'Esquerra 'de la mateixa manera ens hem emplaçat a treballar en altres àmbits com ara el de la funció pública, la salut o bé de les polítiques industrials per compartir posicionaments en sectors que són transcendents pel futur del nostre país'.